مستر کارت چیست؟

به گزارش وبلاگ گیت، مسترکارت چیست؟

مستر کارت یکی از انواع کردیت کارت یا کارت اعتباری است که با داشتن بیش از 140 نمایندگی در کشورهای مختلف دنیا و با دارا بودن سه میلیون دستگاه پایانه ATMو P.O.S در رتبه اول مبادلات اقتصادی دنیا واقع شده است.

مستر کارت چیست؟

مستر کارت در واقع یک کمپانی خدمات اقتصادی امریکایی و چند ملیتی است که دفتر اصلی آن در نیویورک آمریکا قرار گرفته است. فرایند تاسیس این شرکت از اواخر سالهای 1958 میلادی شروع شد و اواخر سال 2005 به یک شرکت چند ملیتی تبدیل شد.

مستر کارت همچنین یک شرکت ارائه دهنده خدمات اقتصادی است که با موسسات اقتصادی همکاری می نماید و از این طریق کارت های اعتباری مستر کارت را صادر می نماید. همکاری موسسات اقتصادی با مستر کارت به این معناست که تمام عملیات مربوط به تراکنش ها، از طریق شرکت مستر کارت به عنوان پردازنده شبکه انجام می شود.

ویزا کارت نیز یکی دیگر از انواع کردیت کارت های بین المللی می باشد که در مقالات بعد راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

کاربردها و موارد استفاده مستر کارت

کارت های اعتباری همچون مستر کارت علاوه بر ایجاد دسترسی گسترده به منابع ارزی در خارج از کشور، امکان دریافت وجه نقد از ATMهای کشورهای خارجی برای مسافرت های تفریحی، کاری و یا تحصیلی شما را نیز فراهم می نماید.

از مزایای مستر کارت نیز می توان به کارمزدهای ناچیز، دریافت صورت حساب روزانه و رایگان، خرید از تمامی فروشگاه های بین المللی، خرید از تمام فروشگاه های اینترنتی خارجی مثل آمازون، تبادل اقتصادی با شرکت های بین المللی، انتقال پول از شعب ارزی بانک های بین المللی، صرافی ها و بانک های اینترنتی اشاره نمود.

نحوه صدور مستر کارت

شرکت مستر کارت خود کارتی صادر نمی نماید و این فرایند را از طریق صدور کارت های بانکی یا درگاه های پرداخت آنلاین وبسایت ها با برند MasterCard به صورت Credit ، Debit و Prepaid انجام می دهند.

سهولت و امنیت در پرداخت از طریق خدمات شرکت مسترکارت باعث شده که بانک ها و موسسات زیادی طی زمان به زنجیره صادر کننده کارت های بانکی برند مسترکارت اضافه شوند که هر یک جوابگوی احتیاج طیف خاصی از مصرف کنندگان می باشند.

انواع مستر کارت

به طور کلی انواع کارت های ارزی بین المللی جدا از نام برند و لوگوی سیستم اقتصادی از نظر نوع حساب در سه گروه کارت های اعتباری (Credit Card)، کارت های نقدی (Debit Card) و کارت های پیش پرداخت (Prepaid) تقسیم می شوند. مسترکارت نیز بر مبنای همین سه گروه تقسیم می شوند:

کارت های اعتباری(Credit Card)

به یک حساب بانکی که حقوق ماهانه فرد نیز به آن واریز می شود متصل است و پشتوانه اقتصادی این حساب توسط شرکت ها و موسسات تضمین شده است. در نتیجه دارنده این کارت می تواند بیش از موجودی حساب خود یا حتی با موجودی صفر اقدام به خرید نماید. کارت های اعتباری مسترکارت در شش نوع Standard، Gold، Titanium، platinum، World و World Elite توسط بانک ها و موسسات اقتصادی صادر می شوند.

کارت های نقدی(Debit Card)

این کارت ها مانند کارت های شتاب در ایران است؛ یعنی شما باید در حساب خود پول داشته باشید تا بتوانید آن را برداشت کنید. مسترکارت های نقدی در شش نوع Standard Titanium، World، Gold، Platinum و Maestro صادر می گردند.

کارت های پیش پرداخت(Pre-Paid Card)

این کارت ها که به آن کارت هدیه (Gift Card) نیز گفته می شود را می توان بدون احتیاج به اعتبار سنجی می توان خریداری نمود. کارت های پیش پرداخت شده متناسب به نوع آن ها ممکن است قابل شارژ یا غیر قابل شارژ مجدد باشند و تنها به همان اندازه موجودی داخل آن قابل برداشت است.

نحوه دریافت مستر کارت در ایران

از آنجا که در سیستم اقتصادی ایران دچار تحریم هستیم نمیتوانید بطور مستقیم از شرکت های اصلی مسترکارت اقدام به اخذ این کارت ها نمایید. بنابراین شرکت های زیاد و معتبری در ایران هستند که واسطه می شوند و خدمات دریافت مسترکارت و ویزا کارت و سایر کارت های اعتباری را برای متقاضیان ارائه می دهند. شما می توانید با جستجو در اینترنت این شرکت ها و وبسایت ها را پیدا کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره در این زمینه نیز می توانید با ما در وبلاگ گیت تماس بگیرید تا با خیال راحت این مراحل را برای شما انجام دهیم.

منبع: اینترنت

به "مستر کارت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستر کارت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید