معاونت علمی استفاده صنایع از کاتالیستهای ساخت داخل را بیمه می نماید

به گزارش وبلاگ گیت، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه نمایشگاه تخصصی توسعه دانش بومی و انتقال فناوری در ساخت و احیای کاتالیست های شیمیایی در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با حضور شرکت های نوپایی برگزار شده که توانسته اند بعضی از نیازهای کشور را تامین کند.

معاونت علمی استفاده صنایع از کاتالیستهای ساخت داخل را بیمه می نماید

دهقانی فیروزآبادی تاکید نمود: شرکت های دانش بنیان در حوزه شیمی و به طور خاص کاتالیست ها صنعتی توانایی خوبی دارند، گفت: در حال حاضر شاید کاتالیستی در صنعت وجود نداشته باشد که توان فراوری آن در کشور به وسیله شرکت های دانش بنیان امکان پذیر نباشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: یکی از نکات جالب این است که عموما فارغ التحصیلان رشته های شیمی فعال در این حوزه از بانوان هستند و 70 درصد از شرکت ها و بخش های تحقیق و توسعه این حوزه را نیز بانوان مدیریت می نمایند.

چالشهای حوزه کاتالیستی و برطرف آن با خدمات معاونت علمی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در مورد چالش تجاری سازی محصولات این شرکت ها با بیان اینکه شروع هر کاری با موانعی روبرو است، مطرح نمود: زمانی که یک صنعت به واردات کاتالیست عادت نموده، دیگر باور ندارد که این توانمندی در کشور وجود دارد. به همین منظور در حوزه باورمندی در پی این هستیم که بیمه تخصصی با یکسری خدمات خاص تحت عنوان خدمات سرویس ارائه دهیم و به صنایع اعلام کنیم که اگر از کاتالیست های ساخت داخل استفاده کردند و آسیبی به خط فراوری آنها وارد شد از سوی ما فرایند آنها بیمه خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: بیمه کردن دانش بنیان ها مساله کوچکی نیست چرا که بسیاری از صاحبان محصولات دانش بنیان این گلایه را دارند که یک محصول علاوه بر فراوری و گذراندن مراحل کنترل کیفی، تجاری سازی نمی گردد.

وی گفت: این اقدام یاری می نماید که بهانه ای برای عدم استفاده از محصولات دارای تاییدیه وجود نداشته باشد و علاوه بر آن احتیاج است که یکسری اقدامات حکومتی و دولتی پیگیری گردد.

به گفته دهقانی فیروزآبادی، موضوع حمایت از فراوری داخل یک موضوع جدی است و قطعا با مواردی که برای استفاده از نمونه داخلی مقاومت وجود دارد، برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: عدم پذیرش مسئولیت استفاده از کاتالیست های داخلی در صنایع یکی از بزرگترین دغدغه این حوزه است از این رو به طور جدی موضوع بیمه را پیگیری می کنیم که اگر صنعتی از محصول دانش بنیان استفاده کرد بداند که اتفاقات بعدی بیمه می گردد؛ بیمه مسئولیت دانش بنیان ها بیمه استفاده از خدمات و محصولات دانش بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است صاحبان صنایع، فناوری و سرمایه یاری نمایند تا هم افزایی در صنعت کاتالیستها رخ دهد، گفت: ما باید تنوع مدل های تامین مالی را توسعه دهیم تا هر مجموعه دانش بنیان با توجه به شرایط خودش، تامین مالی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "معاونت علمی استفاده صنایع از کاتالیستهای ساخت داخل را بیمه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاونت علمی استفاده صنایع از کاتالیستهای ساخت داخل را بیمه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید