منسوجات اتاق کودک را با دقت انتخاب کنیم

به گزارش وبلاگ گیت، اینکه ذرات معلق در هوای آلوده، چه مشکلاتی برای سلامتی بچه ها به وجود می آورد، مبحثی بسیار مفصل و پردامنه است که پرداختن به آن نیازمند اطلاعات تخصصی و صرف زمان است.

منسوجات اتاق کودک را با دقت انتخاب کنیم

به گزارش وبلاگ گیت، بنابر اعلام کفپوشان، ما روش های پیشگیری از عوارض و پیامدهای ناشی از آلودگی هوا بر بدن بچه ها، مبحثی است که می توان به طور مختصر و مفید به آن اشاراتی داشت. برای مثال، لحاظ کردن یک سری از الزامات و شرایط محیطی برای محل سکونت، بازی و آموزش بچه ها، موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

یکی از شایع ترین پیامدهای آلودگی هوا بر روی بچه ها، بروز انواع حساسیت و آلرژی است.

طراحی محل زندگی و عناصر به کار رفته در اتاق بچه ها، از جمله عواملی است که در بروز یا جلوگیری از آلرژی در آن ها موثر واقع می گردد.

برای مثال، بسیاری از والدین برای ایجاد حس آرامش در بچه ها، از موکت یا انواع فرش های ماشینی در اتاق آن ها استفاده می نمایند. بد نیست نیم نگاهی داشته باشیم به ملاحظات خاصی که در هنگام انتخاب موکت (موکت پالاز) برای اتاق کودک باید مدنظر قرار دهیم.

فراموش نکنیم که کفپوش باید ویژه اتاق کودک باشد. همان گونه که زمین حمام با مواد ضد آب کفپوش می گردد، اتاق کودک هم با توجه به نیازهای بچه ها باید کفپوش گردد. چرا که کیفیت کفپوش به اندازه ظاهر و بافت آن بر چگونگی تعامل و برقراری ارتباط کودک با اتاق تاثیرگذار است.

موکت، گزینه ای مناسب برای کفپوش اتاق کودک

به طور کلی کفپوش کردن، به معنی چسباندن یا نصب لایه ای مستقل به سطح زمین است تا سطحی مناسب برای راه رفتن و قدم زدن بر روی آن ایجاد گردد. انتخاب نوع پوشش کف زمین، تحت تأثیر عواملی چون هزینه، پایداری، عایق صدا، راحتی و تمیز کردن آن قرار می گیرد. موکت به دو دلیل از دیرباز گزینه مناسبی برای کفپوش کردن اتاق خواب بوده است. یکی به دلیل کرک دار بودنش و دیگری به دلیل نرمی آن. احتمالاً به همین دلایل هم است که پوشاندن کف اتاق کودک با موکت بسیار رایج است.

درهرحال این نکته را هرگز نباید فراموش کنیم که نوع کف پوشی که انتخاب می کنیم، بر باقی فضاهای اتاق تأثیر می گذارد. این بدان معنی است که در زمان انتخاب، باید ویژگی های مختلفی را در نظر بگیرید. در مجموع موکت، مزایایی دارد که باعث می گردد بهترین گزینه برای اتاق کودک باشد؛ اما بهتر است برای انتخاب کفپوش اتاق کودک، ابتدا با انواع ملاحظات در خصوص سلامت فرزند خود آشنا باشید و سپس بر اساس آن تصمیم بگیرید.

به راحتی نظافت گردد و حساسیت زا نباشد

اگر فرزند شما سابقه آلرژی دارد بهتر است در به کارگیری کفپوشی به نام موکت یا انواع فرش های ماشینی با دقت بیشتری عمل کنید.

موکت کردن اتاق خواب کودک در صورتی که کودک مبتلا به آسم دارید، انتخاب مناسب و عاقلانه ای نیست. مگر آنکه بتوانید موکتی را در بازار پیدا کنید که خاصیت حساسیت زایی بسیار پایینی داشته باشد. در قدم بعدی، بهتر است از نصاب های حرفه ای در این زمینه نظرخواهی کنید. کسانی که مدت زمانی طولانی در این زمینه کار نموده اند، می توانند به شما در انتخاب کفپوش مناسب اتاق کودک یاری نمایند.

درمجموع، کفپوش اتاق کودک شما، از هر جنسی که باشد باید یک ویژگی مهم داشته باشد و آن اینکه به راحتی قابل نظافت باشد.

موکت مناسب کودک، موکت نرم و مقاوم

علاوه بر مواردی که در بالا آمد، بد نیست نکات کلی دیگری را هم پیش از تصمیم درباره انتخاب کفپوش اتاق کودک، در نظر بگیرید. عواملی از قبیل اینکه بچه ها، روی زمین غذا و نوشیدنی می ریزند، بچه ها با خودشان گل و گردوخاک به داخل خانه می آورند و درنهایت اینکه بازی با اسباب بازی های سخت و زبر می تواند تا حدی به زمین آسیب برساند.

در یک جمع بندی مختصر می توان گفت موکت می تواند گزینه ای مناسب برای کفپوش اتاق کودک باشد ولی باید در زمان انتخاب نوع موکت به ویژگی هایی که یک موکت مناسب دارد نیز توجه داشت. موکت مناسب باید در برابر بازیگوشی های کودک، بیشترین مقاومت را داشته باشد و بهترین امکان بهره برداری را برای کودک دلبندتان فراهم کند. چنین موکتی باید نرم و درعین حال مقاوم باشد.

مطالعه مطالب کفپوشان می تواند در ارتقاء سطح آگاهی مخاطبان در خصوص خرید کفپوش مناسب برای خانه، به ویژه بچه ها مفید باشد. در عین حال برای آگاهی بیشتر نسبت به موضوع محصولات حوزه نساجی، نظیر فرش و موکت و پیشرفت های علمی و صنعتی برای کاهش آلرژی، توصیه می گردد، مطالب تخصصی در این موضوع را بیشتر مورد مطالعه قرار دهید.

الیاف نانو، ضد حساسیت

بد نیست بدانید منسوجاتی که طی سال های اخیر با استفاده از الیاف نانو فراوری می شوند، راه های مؤثری برای کاهش حساسیت بچه ها فراهم آورده اند.

این منسوجات، از مقاومت بالا در برابر انواع آلرژی های باکتریایی و قارچی، دوام بسیار زیاد در طول دوره استفاده و نیز از قدرت لازم برای از دست ندادن خواص ضد آلرژی پس از شستشو برخوردارند.

برای اطلاع بیشتر از کفپوش مناسب به سایت Kafpooshan.com مراجعه کنید یا با شماره 02157732 تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "منسوجات اتاق کودک را با دقت انتخاب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منسوجات اتاق کودک را با دقت انتخاب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید