سلامتی و پزشکی

رقابت چین و آمریکا زیر پرچم هند، پای رایانه های کوانتومی هزار کیوبیتی در میان است

چین اکنون به شکلی جدی در پروژه ساخت رایانه های کوانتومی هزار کیوبیتی فعال است. در مقابل، آمریکا که شرکت آی بی ام در آن تا سال جاری به رایانه کوانتومی هزار کیوبیتی خواهد رسید، به هندی ها برای دستیابی به این هدف یاری خواهد نمود.

31 شهریور 1402

رخدادهای ادبیات در هفته ای که گذشت

سرویس ادبیات خبرنگاران ، مهمترین اخبار هفته اخیر را زا نظر می گذرانید:

16 تیر 1402

روش هایی ساده برای خشک کردن میوه در خانه

شاید برای شما پیش آمده باشد که در یک فصل خاص از سال هوس خوردن میوه هایی را کنید که در فصل دیگر می رسند. در واقع انسان از گذشته های بسیار دور این دغدغه ها را داشته است و برای همین راه های مختلفی برای نگهداری میوه ها در طولانی مدت و همانند خشک کردن آن ها را...

26 اسفند 1401

چگونه پتوهای سنگین را بشویید؟

امروزه استفاده از پتوهای سنگین رایج شده است. به عقیده بسیاری از افراد این پتوها برای خواب راحت هستند زیرا فواید بسیار زیادی از جمله کاهش اضطراب، بی خوابی و استرس دارند و باعث می شوندخواب راحت تر و لذت بخش تر گردد.

24 اسفند 1401

8 میلیارد دلار رمزارز در کیف ایرانی ها؛ خطر بزرگ در کمین است؟

در حالی که طبق برخی آمار ها در حال حاضر حدود هشت میلیارد دلار رمز ارز در کیف پول ایرانی ها وجود دارد، مشکل سیاست گذاری و قوانین لازم در این حوزه همچنان یکی از نکات مورد ابهام است.

4 اسفند 1401

6 محصول کاربردی برای بهبود کیفیت هوای خانه

بر اساس گزارش های EPA، هوای داخل ساختمان می تواند دو تا پنج برابر و در بعضی موارد تا 100 برابر آلوده تر از محیط بیرونی باشد. ما روزانه 90 درصد زمان خود را در خانه می گذرانیم و به همین علت کیفیت هوای داخل ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. آلاینده های محیط داخلی...

16 بهمن 1401

ربات مشهور بیماری مهلک را به راحتی تشخیص داد!

ایسنا نوشت: یک پژوهش نو روی هوش مصنوعی گفتگوگر شرکت اوپن ای آی موسوم به چت جی پی تی نشان می دهد که این ربات با سرنخ گرفتن از گفتگوهای اجرا شده 80 درصد در شناسایی بیماری آلزایمر کاربران پیروز عمل می نماید.

30 دی 1401

گرایش به داشتن چهره زاویه دار ، هشدار پزشکان درباره رعایت احتیاط درباره یک ترند جراحی پلاستیک

بسیاری از کاربران در گستره رسانه های اجتماعی در آمریکا به خصوص زنان جوان درباره یک تکنیک جراحی پلاستیک به نام تخلیه چربی صورت یا دهانی صحبت می نمایند.

12 دی 1401

زنی که عکس های پلنگ برفی را جعل می کرد، در واقع عکس های یک عکاس فرانسوی را سرقت نموده بود

کیتیا پاولوفسکی، چند وقتی بود که عکس های زیبایی از پلنگ های برفی می گرفت. اما بعد فاش شد که عکس ها را او نگرفته و به وسیله یک عکاس حیات وحش فرانسوی گرفته شده.

19 آذر 1401

رئیس صداوسیما: دیدگاه های مختلف مسئله ای برای اقتدار نظام ایجاد نمی کند

پیمان جبلی اظهار کرد: رویکرد صداوسیما برای برنامه های مناظره گونه مرتبط با شرایط فعلی که در آن به سر می بریم نیست.

9 آذر 1401

راه هایی برای تشخیص تخم مرغ سالم ، این تخم مرغ ها را هرگز مصرف نکنید ، وجود لکه های خون در تخم مرغ نشانه چیست؟

تخم مرغ یکی از مواد غذایی پرمصرف است که بسیاری از ما به تنهایی آن را در یک وعده غذایی مصرف می کنیم و یا به عنوان مواد اولیه غذاهای مختلف در برنامه غذایی به کار می بریم، اما با چه روش هایی می توان از سلامت تخم مرغ اطمینان حاصل کنیم؟

7 آذر 1401

بر اساس مطالعات تازه، آپنه خواب ممکن است مستعدکننده آلزایمر باشد

تحقیقات تازه در Nature Communications ارتباط بین آپنه خواب (یعنی قطع عیرارادی و کوتاه مدت تنفس در حین خواب) و زوال عقل را با استفاده از مدل های پیش بالینی تازه نشان داده.

18 آبان 1401

نگاهی به برنامه اعجوبه ها؛ هرکودک ایرانی یک اعجوبه است

اعجوبه ها نامی آشنا برای مخاطبان شبکه سوم سیما بویژه پدران و مادران جوان است، برنامه ای که اکنون فصل دوم آن درحال پخش است و به شدت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

13 آبان 1401

گنجینه ای که فرعون مصر با خود به گور برد

ایسنا/ این خبر پیرامون گنجینه ای که فرعون مصر با خود به گور برد، برای شما نوشته شده است.

10 آبان 1401

ساخت بزرگترین مزرعه بادی به دست چینی ها

چین قصد دارد تا قبل از سال 2025 مزرعه ای بادی به طول 10 هزار کیلومتر بسازد.

6 آبان 1401

ببینید ، خوراکی های خطرناک و مضر برای کبد چرب ، مهمترین عوامل ابتلا به کبد چرب را بشناسید

اگر دچار کبد چرب هستید، برای درمان آن باید سبک زندگی را تغییر دهید و غذاهایی را که برای کبد چرب مضر هستند، از برنامه غذایی خود حذف کنید. در ویدئو با بعضی مواد غذایی مضر برای کبد آشنا می شوید. اگر کبد چرب دارید از این غذاها نخورید.

27 مهر 1401

برگزاری جشن بزرگ بچه ها در تبریز

مدیر کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان آذربایجان شرقی از برگزاری جشن بزرگ بچه ها با مشارکت سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز اطلاع داد.

15 مهر 1401

تولد نوزاد عجول در آمبولانس به همت کارشناسان فوریت های پزشکی

اسماعیل عابدی گفت : با آغاز مراحل زایمان و اقدامات درمانی تیم فوریت های پزشکی، مادر باردار اهل روستای کرکولی نوزاد دختر خود را در جهت انتقال به تسهیلات زایمانی باغلق در آمبولانس به جهان آورد.

28 شهریور 1401

هزینه های سفر به شهر وان ترکیه چقدر است؟

وان شهر بسیار کوچک در ترکیه است، که در نزدیکی مرز مشترک ایران و ترکیه قرار گرفته است. این شهر دارای قدمت تاریخی طولانی بوده و برای کسانی که عاشق گربه هستند می تواند برترین شهر باشد، زیرا شهر وان در ترکیه محل زندگی گربه هایی سفید با یک چشم آبی و یک چشم زرد...

13 شهریور 1401

افتتاح مرکز ملی تشخیص بیماری های اسب درآق قلا

مرکز ملی تشخیص بیماری های اسب در شهرستان آق قلا به بهره برداری رسید.

9 شهریور 1401
تعداد: (221)