ناحیه نوآوری در پارک فناوری پردیس ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ گیت، تفاهم نامه احداث فاز 4 پارک فناوری پردیس در راستای ایجاد ناحیه نوآوری در پارک فناوری پردیس منعقد شد.

ناحیه نوآوری در پارک فناوری پردیس ایجاد می گردد

صبح امروز تفاهم نامه احداث فاز 4 پارک فناوری پردیس در نشستی با حضور سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس به امضا رسید. همچنین در این نشست قرارداد و سند توسعه پارک در حریم جنوبی پردیس، میان پارک فناوری پردیس و شرکت عمران شهر جدید پردیس منعقد شد.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس گفت: پارک فناوری پردیس تا کنون در سه فاز توسعه پیدا نموده و مجموع مساحت آن در این سه فاز تقریبا به 60 هکتار رسیده است. بر مبنای قراردادی که امروز امضا شد، 30 هکتار مساحت جدید در قالب فاز 4 به پارک فناوری پردیس الحاق می گردد. در این صورت محدوده عملیاتی پارک تا90 هکتار افزایش می یابد. این افزایش، مساحت پارک فناوری پردیس را به بزرگترین محدوده عملیاتی پارک های فناوری کشور تبدیل خواهد نمود.

وی ادامه داد: همچنین شنبه گذشته تفاهم نامه ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی برای عضویت دانشگاه آزاد واحد پردیس به پارک فناوری پردیس، امضا شد. دانشگاه آزاد اسلامی 25 هکتار مساحت دارد؛ بنابراین ابعاد عملیاتی پارک فناوری پردیس بعد از امضای سند فوق، در حدود 110 هکتار خواهد شد. با امضای این دو قرارداد عملا مقدمه ایجاد ناحیه نوآوری پردیس ایجاد شد.

رئیس پارک فناوری پردیس در خصوص طرح ناحیه نوآوری بیان نمود: طرح ناحیه نوآوری پردیس سال گذشته به تایید هیئت امنای پارک فناوری پردیس رسید و توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

صفاری نیا در خصوص سند دوم امضا شده در این نشست گفت: همچنین سند دیگری امروز بین پارک فناوری پردیس و شرکت عمران شهر جدید پردیس امضا شد. این سند برای توسعه آینده پارک در حریم جنوبی شهر پردیس است. احداث فاز اول این پروژه با حدود 500 هکتار مساحت، امروز به امضا رسید. این قرارداد شامل توافق های کلی شامل کاربری و جانمایی است.

رئیس پارک فناوری پردیس در خصوص شروع عملیات اجرایی فاز 4 گفت: اقدامات زیرساختی و عملیاتی فاز 3 تا شهریور ماه تمام می گردد. از دو ماه آینده کار آماده سازی زیرساخت های فاز 4 شروع می گردد. طراحی این فاز با توجه به توافقات اولیه از یکی دو هفته پیش شروع شده است. تامین کل زیرساخت ها و شبکه های دسترسیِ یک سومِ فاز 4 تا انتها امسال به اتمام می رسد و آماده استقرار شرکت ها خواهد شد. تا به امروز بیش از 300 شرکت برای استقرار در فازهای 3 و 4 تقاضای خود را ارسال نموده اند که در مرحله آنالیز است.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "ناحیه نوآوری در پارک فناوری پردیس ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناحیه نوآوری در پارک فناوری پردیس ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید