نیروی کار متخصص تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند

به گزارش وبلاگ گیت، خبرنگاران/اردبیل یک کارشناس بازار کار گفت: نیروهای متخصص و ماهر در دوران کرونا، تهدید حاصل از این ویروس را به فرصت تبدیل کردند.

نیروی کار متخصص تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند

اصغر مناف زاده در گفت وگو با وبلاگ گیت اظهار کرد: هرچند که با شیوع ویروس کرونا مشکلاتی برای نیروی کار به وجود آمد ولی نباید فراموش کرد که این نیروها با استفاده از علم، دانش و مهارت خود در قالب شرکت های دانش بنیان، توانستند دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) را در کمترین زمان ممکن فراوری و حتی صادر هم نمایند.

وی اضافه نمود: خط فراوری ماسک سه لایه و الکل هم از نتایج کوشش و همت نیروهای متخصص و ماهر در کشور بود و است و این روزها هم نقش و اهمیت نیروی انسانی کارآمد خود را در فراوری واکسن کرونا نشان داده و کشور را در رتبه های مطرح در دنیا قرار داده است.

به اعتقاد مناف زاده، بیماری کرونا نه تنها از راندمان نیروی کار نکاسته بلکه زمینه ایجاد دانش ها و اختراعات نو را هم به وجود آورده است که همه این اقدامات در کشور را مرهون نیروهای متخصص و ماهر هستیم.

وی اضافه نمود: توجه به نقش نیروی متخصص و ماهر در رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف لازم است و باید بستر سازی و بستر آفرینی در راستای پرورش چنین نیروهایی در کشور پیش بینی و پیگیری گردد زیرا با توجه به وجود ظرفیت های لازم امکان شناسایی و پرورش نیروهای کارآمد در کشور وجود دارد.

این کارشناس بازار کار توضیح داد: در افزایش راندمان و کیفیت نیروی انسانی در واحدهای فراوریی و خدماتی اعم از بخش خصوص و دولتی علاوه بر آموزش، تجربه و سلامت نیروی کار هم از ابعاد اصلی سرمایه انسانی، محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه یک نیروی کارآمد زمانی می تواند تواند اثربخش باشد که از صحت و سلامت جسمی و بهداشت روانی لازم برخوردار باشد، اضافه نمود: حفظ سلامت جسمی و روحی کارکنان از اهمیت بسزایی برخوردار می تواند باشد؛ بنابر این می تواند طلبد چه کارفرمایان بخش خصوصی و چه کارفرمایان بخش دولتی الزامات و بستر های لازم برای حفظ سلامت کارکنان خود را با اقداماتی از جمله شرکت های ادواری و بیمه های تکمیلی تأمین نمایند تا حدودی از فشار و استرس کارکنان کاسته گردد.

مناف زاده با اشاره به اینکه برگزاری دورهای آموزشی در این ارتباط هم بی تأثیر نخواهد بود، تشریح کرد: با شیوع ویروس کرونا بخصوص در موج اول که تجربه کافی در ارتباط با این بیماری وجود نداشت و با تعطیلی گسترده واحدهای فراوریی روبرو بودیم، نگرانی از تعدیل نیرو و عدم پرداخت به موقع حقوق و دستمزد از چالش های اساسی در نیروی کار ماهر بویژه در بخش بود ولی با گذشت زمان و افزایش اطلاعات در مورد شیوه مبارزه با بیماری کرونا و سیاست های حمایتی دولت از واحدهای فراوریی و نیروی کار به تدریج از استرس و دانش ها در این زمینه کاسته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نیروی کار متخصص تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی کار متخصص تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید