همزمان با شیوع کرونا، خرید اسلحه در آمریکا چندبرابر شد

به گزارش وبلاگ گیت به نقل از گاردین، آنالیز های تازه در خصوص مالکیت اسلحه درآمریکا نشان می دهد که خرید اسلحه در این کشور طی سال های 2020 تا 2021 در مقایسه با سال 2019 رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که بیش از 5 میلیون بزرگسال بین ژانویه 2020 تا آوریل 2021 برای اولین بار در آمریکا صاحب اسلحه شدند. ای اندازه در سال 2019 فقط 2.4 میلیون نفر بوده است.

همزمان با شیوع کرونا، خرید اسلحه در آمریکا چندبرابر شد

این تحقیق که به وسیله پروفسور مت میلر در دانشگاه نورث ایسترن انجام شد، حاکی از آن است که بین ژانویه 2019 تا آوریل سال جاری، حدود 7.5 میلیون نفر یا 2.9٪ از کل بزرگسالان آمریکایی که قبلاً اسلحه نداشتند، اکنون اسلحه خریداری نموده اند.

بعلاوه حدود 5.4 میلیون نفر، این سلاح ها را به خانه های خود آورده اند.

میلر به گاردین گفت: طبق این مطالعه، تعداد کل خریدهای اسلحه از 13.8 میلیون به 16.6 میلیون بین سال های 2019 تا 2020 افزایش یافته است. از این تعداد، تقریباً نیمی از صاحبان تازه اسلحه زن و تقریباً نیمی از آنها رنگین پوست بودند.

بر اساس این تحقیق، 55 درصد از دارندگان اسلحه تازه سفیدپوست، 20.9 درصد سیاه پوست و 20 درصد اسپانیایی تبار بودند. اما به گفته نویسنده، این آمار مربوط به قبل از آغاز همه گیری کروناست و اکنون صاحبان تازه اسلحه به احتمال زیاد بیشتر سیاه پوست و بیشتر زن هستند.

آنچه محققان را در آمریکا نگران می نماید، افزایش فروش اسلحه در دوران همه گیری کرونا نیست، بلکه این است که خانواده های بیشتری اکنون اسلحه گرم دارند و به طور بالقوه خانواده های بیشتری را در معرض خطر داشتن اسلحه در خانه قرار می دهد.

میلر در ادامه می گوید: اینکه چه میزان از افزایش خرید سلاح در آمریکا را می توان به همه گیری نسبت داد، تعیین نیست، اما همزمان با اعلام همه گیری کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، شتاب فروش اسلحه با افزایش تدریجی تری که در 15 سال گذشته آشکار بود، همراه شد و این شتاب نسبتاً چشمگیر بود. در سال 2020 نزدیک به 1.5 میلیون صاحب اسلحه تازه وجود داشت که نسبت به سال 2019 افزایش قابل توجهی داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "همزمان با شیوع کرونا، خرید اسلحه در آمریکا چندبرابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزمان با شیوع کرونا، خرید اسلحه در آمریکا چندبرابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید