12 ماسک گوجه فرنگی برای زیبایی

به گزارش وبلاگ گیت، اگر گوجه فرنگی را شگفت آور نمی دانید، صبر کنید تا آن را امتحان کنید و نتایجش را مشاهده کنید. این میوه حاوی مواد مغذی عالی مانند ترکیبات فنولی، کاروتنوئید، اسید فولیک، و ویتامین سی است.

12 ماسک گوجه فرنگی برای زیبایی

گوجه فرنگی برای انواع پوست صورت خواص بسیار زیادی دارد و ساخت ماسک آن با مواد طبیعی دیگر به درمان انواع مسائل پوستی یاری می نماید.

ماده ای معجزه آسا برای پوست شما داریم - گوجه فرنگی! اگر گوجه فرنگی را شگفت آور نمی دانید، صبر کنید تا آن را امتحان کنید و نتایجش را مشاهده کنید. این میوه حاوی مواد مغذی عالی مانند ترکیبات فنولی، کاروتنوئید، اسید فولیک، و ویتامین سی است.

فعالیت های آنتی اکسیدان و آنتی تیروسیناس ها اغلب برای روشن شدن رنگ و بعلاوه حفاظت از پوست در مقابل آسیب ها مورد استفاده قرار می گیرند.

هنگامی که به طور روزانه اعمال گردد، اثرات ضد پیری دارد و خطوط ظریف، چین و چروک و لکه های سنی را محو می نماید.

شامل لیکوپن است که در مقابل فتودمیج ها حفاظت می نماید.

ویتامین C فراوری کلاژن و الاستین پوست را بهبود می بخشد و آن را انعطاف پذیر و سفت می سازد.

خمیر گوجه فرنگی طبیعتا ضد باکتری و ضد قارچ است.

مقدار PH پوست را متعادل می نماید، که به نوبه خود روغن طبیعی فراوری شده به وسیله پوست را متعادل می نماید.

سلول های مرده را از بین می برد و منافذ را می بندد.

با چنین دامنه وسیعی از مزایا، گوجه می تواند برای انواع مختلف پوست ها و برای حل مسائل مختلف پوستی مورد استفاده قرار گیرد. حتما الان دوست دارید بدانید که چگونه می توانید از گوجه برای صورتتان بهره ببرید.

1 / 2 گوجه فرنگی

1 قاشق چای خوری روغن جوجوبا

3 - 5 قطره روغن درخت چای

خمیر گوجه را با روغن ها مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید و این مخلوط را روی صورتتان بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و بعد با آب ولرم بشویید و سپس با آب سرد شستشو دهید و این کار را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

*روغن جوجوبا به راحتی جذب پوست می گردد و آن را هیدراته می نماید. این ماده روغن اضافی که به وسیله پوست فراوری می گردد را کنترل می نماید و منافذ را مسدود می نماید، روغن درخت چای ضد عفونی نماینده است که عفونت و آکنه حاصل را از بین می برد.

2 قاشق سوپ خوری خمیر گوجه فرنگی

1 قاشق چای خوری عسل

مخلوط عسل و خمیر گوجه فرنگی را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا خشک گردد و سپس با آب ولرم بشویید و از این روش دو بار در هفته بهره ببرید.

*در حالی که گوجه فرنگی لکه ها را روشن می نماید، عسل با تامین مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان ها به فرآیند درمان یاری خواهد نمود.

1 - 2 قاشق سوپ خوری خمیر گوجه فرنگی

1 قاشق سوپ خوری بلغور جو

1 قاشق سوپ خوری ماست ساده

ماست و خمیر گوجه فرنگی را مخلوط کنید و سپس به آرامی جو را به مخلوط اضافه کنید و آن را به آرامی گرم کنید و به خوبی مخلوط کنید و زمانی که خنک شد، این پک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا برای 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب معمولی بشویید و از این روش دو بار در هفته بهره ببرید.

*بلغور جو به عنوان یک تمیز نماینده عمیق عمل می نماید و تمام ناخالصی های موجود در منافذ را از بین می برد. ماست دارای اسید لاکتیک است که با بیرون کشیدن سلول های مرده در این فرایند پاکسازی یاری می نماید و وقتی منافذ تمیز باشند، جوش های سر سیاه محو خواهد شد.

1 قاشق سوپ خوری خمیر گوجه فرنگی

1 قاشق سوپ خوری آووکادو له شده

هر دو ماده را مخلوط نموده و آن را روی صورت تان بمالید و سپس بعد از 10 دقیقه بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید و می توانید این کار را تا دو بار در هفته انجام دهید.

*ویژگی های سفت نمایندگی گوجه فرنگی، فراوری روغن در پوست را متعادل خواهد نمود. آووکادو شامل مرطوب نماینده و مواد مغذی است که پوست شما را سالم نگه می دارد و هم چنین فرآیند سالخوردگی پوست را با تامین ویتامین C و E کاهش می دهد.

1 قاشق چای خوری عصاره گوجه فرنگی

چند قطره ژل آلوئه ورا

مخلوط را با دقت بر ناحیه زیر چشم بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا خشک گردد و سپس آن را آبکشی کنید و این کار را یک یا دو بار برای گرفتن نتایج سریع انجام دهید.

یک عدد گوجه فرنگی

یک قاشق چای خوری روغن زیتون خالص

گوجه فرنگی را به دو قسمت برش دهید و آب یک نصف اش را در کاسه فشار دهید و بعد روغن زیتون را اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید و این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید و این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

*این ماسک، پوست شما را نرم و مرطوب می نماید، زیرا روغن زیتون حاوی اسید های چرب لازم است که پوست را تغذیه می نمایند و خشکی را به راحتی از بین می برند.

1 عدد گوجه فرنگی

2 قاشق سوپ خوری پودر چوب صندل

کمی زرد چوبه

گوجه فرنگی را نصف کنید و دانه ها را تفکیک کنید و پودر زرد چوبه و پودر چوب صندل را به نیمی از گوجه فرنگی اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و بعد این خمیر را به طور مساوی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید و از تماشا نتیجه در روز اول شگفت زده خواهید شد و برای تماشا برترین نتایج می توانید یک روز درمیان این کار را انجام دهید.

*چوب صندل اغلب در پک های صورت مورد استفاده قرار می گیرد تا به درخشش پوست یاری نمایند. هر تغییر رنگی را از بین می برد و پوست شما را نرم می نماید و زردچوبه هم به عنوان تقویت نماینده رنگ شناخته شده است.

1 قاشق چای خوری خمیر گوجه فرنگی

3 - 4 قطره آب لیمو

آب لیمو را به خمیر گوجه فرنگی اضافه کنید و خمیر را به قسمت آسیب دیده اعمال کنید و بگذارید برای 10 تا 12 دقیقه بماند تا خشک گردد و سپس با آب ولرم آبکشی کنید و بعد پوستتان را خشک کنید و سپس مرطوب نماینده بزنید و این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

*ویژگی های سفید نمایندگی گوجه فرنگی با ویژگی های مشابه آب لیمو برای سرعت بخشیدن به روشن شدن لکه های تیره تقویت می گردد.

1 / 2 گوجه فرنگی

1 / 4 خیار

اب گوجه فرنگی را به داخل یک کاسه بریزید و در این حالت خیار رنده یا له شده را اضافه کنید.

این مخلوط را با یاری پنبه و یا با دست خود به صورتتان بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه آن را بشویید و این کار را می تونید دو بار در هفته انجام دهید.

*خیار پوست را روشن نموده و pH آن را متعادل می نماید و هم چنین منفذ های پوست را می بندد که معمولاً وقتی پوست چربی دارید باز می شوند. این پک پوستی نیز به جلوگیری از آکنه یاری خواهد نمود، چون پوست را عاری از روغن نگه می دارد.

1 عدد گوجه فرنگی کوچک

1 قاشق چای خوری ماست

2 قاشق سوپ خوری آرد

1 / 2 قاشق چای خوری عسل

کمی زرد چوبه

گوجه فرنگی را به طور کامل له نموده و تمام مواد لازم را برای به دست آوردن خمیری نرم مخلوط کنید و آن را روی پوستتان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا خشک گردد و سپس آن را با آب بشویید و از این روش یک یا دو بار در هفته بهره ببرید.

*آرد گرم که معمولاً در هند بسان نامیده می گردد، سلول های مرده را حذف می نماید و پوست شما را روشن تر خواهد نمود و تمام اجزای این پک پوست را نرم، سالم و درخشان می نمایند.

1 قاشق سوپ خوری گل رخت شویی

1 - 2 قاشق سوپ خوری آب گوجه فرنگی

خمیری از این مواد اولیه درست کنید و روی صورت خود بمالید و پس از خشک شدنش یا پس از 10 دقیقه آن را با آب گرم بشویید و سپس صورتتان را خشک نموده و از مرطوب نماینده استفاده بکنید.

این ماسک صورت را هر 3 - 4 روز یک بار اعمال کنید.

*گل رخت شویی حفره های مسدود شده را از بین می برد و تاثیر شدیدی بر سفت شدن آن ها دارد.

یک عدد گوجه فرنگی

1 قاشق سوپ خوری آب لیمو

1 قاشق سوپ خوری ماست بدون طعم

گوجه فرنگی را به دو قسمت ببرید و آب یکی از نیمه ها را با فشار دادنش بگیرید و آب لیمو و ماست را به این مخلوط اضافه کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

برای گرفتن برترین نتیجه این پک را روزانه و یا حداقل یک روز درمیان اعمال کنید.

*خاصیت سفید نمایندگی تمام این سه جز در پاک کردن برنزگی آفتاب واقعاً خوب عمل می نماید و ماست هم چنین پوست را با مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی اش تغذیه می نماید.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید

به "12 ماسک گوجه فرنگی برای زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 ماسک گوجه فرنگی برای زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید