6 محصول کاربردی برای بهبود کیفیت هوای خانه

به گزارش وبلاگ گیت، بر اساس گزارش های EPA، هوای داخل ساختمان می تواند دو تا پنج برابر و در بعضی موارد تا 100 برابر آلوده تر از محیط بیرونی باشد. ما روزانه 90 درصد زمان خود را در خانه می گذرانیم و به همین علت کیفیت هوای داخل ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. آلاینده های محیط داخلی اغلب بی رنگ و بی بو هستند؛ با این حساب چطور می توانیم کیفیت هوای خانه را بهبود دهیم؟

6 محصول کاربردی برای بهبود کیفیت هوای خانه

منشا آلاینده های داخل خانه معمولا ذرات کپک یا گرد و غبار، گازهای سمی ناشی از احتراق، محصولات خانگی و مواد شیمیایی، بعضی از مصالح ساختمانی و آلرژن ها هستند. برای مبارزه با این آلاینده ها، استفاده از محصولاتی که هوای داخلی را تصفیه می نمایند ضروری و مهم است.

در این مقاله 6 محصول مهم برای بهبود کیفیت هوای خانه معرفی می کنیم تا با یاری آن ها زندگی سالم تر و طولانی تری داشته باشید.

1. ترموستات

ترموستات ها سیستم HVAC را با تنظیم دمای خانه کنترل می نمایند. یک ترموستات هوشمند با داشتن تنظیمات قابل برنامه ریزی می تواند میزان مصرف انرژی را کاهش دهد. بسیاری از مدل های تازه این محصول دارای گزینه گردش هستند و شما می توانید برنامه ترموستات خانه خود را طوری تنظیم کنید که هوا را برای مدت زمان معینی در هر ساعت به گردش درآورد. این موضوع نه تنها وجود نقاط خیلی گرم یا سرد خانه تان را کاهش می دهد و دمای آنجا را متعادل می نماید، بلکه با بهبود گردش هوا، باعث می گردد که سایر محصولات مرتبط با کیفیت هوا نیز بهتر و موثرتر عمل نمایند.

ترموستات کنترلر دما دیجیتال مدل 1209

82,000

تومان

ترموستات کنترلر دما مدل پکیج دیواری

349,000

319,000

تومان

انواع ترموستات

مشاهده همه

2. تصفیه نماینده هوا

تصفیه نماینده ها، هوا را فیلتر می نمایند، آلودگی ها را بیرون می کشند و هوای تمیز و تصفیه شده را به محیط باز می گردانند. این محصول برای مبارزه با ذرات گرد و غبار و آلرژن ها طراحی شده است. یک سیستم دو قسمتی تصفیه نماینده هوا از یک فن و یک فیلتر ساخته شده است. معمولا فیلتر HEPA یا فیلتر کربن در تصفیه نماینده هوا مورد استفاده قرار می گیرد که از زغال چوب برای جذب آلاینده ها استفاده می نماید.

دستگاه تصفیه نماینده هوا هانیول مدل AIR TOUCH V2

7,010,500

تومان

دستگاه تصفیه نماینده هوا شیائومی مدل 4Pro

15,990,000

تومان

انواع تصفیه نماینده هوا

مشاهده همه

3. دستگاه آلارم مونوکسید کربن

مونوکسید کربن (CO) گازی بی رنگ، بی بو و سمی است که تنها راه تشخیص آن استفاده از آلارم مونوکسید است. این گاز سمی از احتراق جزئی سوخت، چوب، زغال سنگ یا گاز طبیعی فراوری می گردد؛ به همین علت ممکن است بدون این که متوجه شوید آن را استشمام کنید. اگر میزان مونوکسید زیاد گردد، ممکن است سرگیجه، خستگی یا علائمی مشابه آنفولانزا را تجربه کنید. بعلاوه استشمام آن به صورت طولانی مدت، می تواند کشنده باشد.

از آن جایی که مونوکسید کربن را با چشم نمی توان دید و بویی نیز ندارد، توصیه می کنیم برای بهبود کیفیت هوای خانه و حفظ سلامتی تان، در هر طبقه به ویژه در داخل و خارج از اتاق خواب، حتما از دستگاه آلارم مونوکسید استفاده و به صورت ماهانه آن ها را کنترل کنید.

نشت یاب گاز کولر و یخچال وینتکت مدل WT8827

1,040,000

تومان

سنسور نشت گاز مونوکسید کربن دتکتور موضعی هگزا مدل SD-01

959,550

تومان

انواع سنسور نشت گاز

مشاهده همه

4. گل و گیاه

اگرچه گیاهان ممکن است به میزان دستگاه تصفیه نماینده هوا موثر عمل ننمایند، اما بعضی از گیاهان می توانند گازهای شیمیایی را کاهش دهند. نخل آرکا، نخل لیدی و گیاه بامبو نمونه هایی از این گیاهان هستند.

گیاه طبیعی کاکتوس انگشتی کد P.A.027 مجموعه 78 عددی

383,000

تومان

گل طبیعی سانسوریا ابلق تافکو کد 2022

348,000

تومان

انواع گیاهان آپارتمانی

مشاهده همه

5. هود

در بیشتر اوقات کیفیت هوای داخل آشپزخانه می تواند پایین تر از فضاهای دیگر خانه است که علت اصلی آن، گازهای سمی ناشی از پخت و پز است. اجاق های گاز از دی اکسید کربن، مونوکسید کربن و دی اکسید نیتروژن برای احتراق استفاده می نمایند و محل تجمع ذرات سمی دیگر هستند. آشپزخانه و آپارتمان های کوچک به علت کمبود پنجره و فضای کم برای گردش هوا بیشتر در معرض تجمع گاز هستند. سرخ کردن و پخت و پز ذرات معلق مختلفی را وارد فضای داخلی خانه می نمایند، به همین علت تهویه هوای آشپزخانه بسیار مهم و لازم است.

یک هود باکیفیت می تواند کیفیت هوای خانه شما را تا حد زیادی بالا ببرد و دود و بخار را از آشپزخانه خارج کند. بهتر است همواره موقع آشپزی هود خود را روشن بگذارید.

هود مورب رمگا مدل رولکس سایز 90

5,400,000

تومان

هود آشپزخانه مورب صدرا مدل SD-101

1,310,000

1,244,500

تومان

انواع هود

مشاهده همه

6. دستگاه رطوبت گیر

بسته به مکانی که زندگی می کنید، میزان رطوبت می تواند کیفیت و تمیزی هوا را به خطر بیندازد. کپک، آسم و آلرژی همگی از مشکلاتی هستند که در مناطقی که رطوبت بالایی دارند، خودشان را نشان می دهند. هنگام انتخاب یک رطوبت گیر، سطح رطوبت محل زندگی تان را میزان بگیرید و مدلی را انتخاب کنید که بتواند با آن میزان رطوبت مبارزه کند.

دستگاه رطوبت گیر درما مدل DEM-CS50M

570,000

تومان

دستگاه رطوبت گیر تروتک مدل 127

26,000,000

تومان

انواع دستگاه رطوبت گیر

مشاهده همه

منبع: gbdmagazine

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 محصول کاربردی برای بهبود کیفیت هوای خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 محصول کاربردی برای بهبود کیفیت هوای خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید