آشنایی با 5 رستوران متفاوت دبی

به گزارش وبلاگ گیت، طعم و مزه غذاهای دبی

غذای محلی اماراتی دقیقاً چیست؟ گوشت خوشمزه که از صحرا آمده است و غذای دریایی که ازخلیج فارس صید شده است که معمولاً با نان و برنج سرو می گردد. مخلوطی از ادویه های مختلف که شامل گشنیز، زیره، زردچوبه و دارچین به نام بزار وجود دارد که تقریباً در همه غذاها وجود دارد و رد شرکای تجاری قدیمی امارات، یعنی ایران و هند نیز در غذاها دیده می گردد. بسیاری از رستوران های جدیدتر علاوه بر غذاهای سنتی انواع غذاهای محبوب دیگر مانند (Camel slider) را هم سرو می نمایند. در اینجا به معرفی بعضی از رستوران های موجود می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید:

آشنایی با 5 رستوران متفاوت دبی

خوردنی های تهیه شده از شیر شتر در مجلس (Majlis)

رستوران مجلس در دوبی مال، متخصص انواع خوردنی ها از جمله کیک و قهوه و شیک، خصوصاً بستنی تهیه شده از شیر شتر است. شیر شتر تا اواسط قرن بیستم، جزو اصلی غذای صحرا نشینان بوده است که چربی کم تر و املاح و ویتامین بیشتری نسبت به شیر گاو دارد. قهوه کمل چینو اینجا را حتماً امتحان کنید که از قهوه اتیوپی تهیه شده است و همراه با شیرینی خامه دار تزیین شده با پسته سرو می گردد.

خمیرهای خلاقانه در رستوران لقمه (Logma)

غذاخوری لقمه که در باکس پارک قرار گرفته است، دارای طراحی داخلی مدرن با نقوش شتر و چراغ های نفتی است و قیمت های مناسبی دارد. یکی از برترین مکان ها برای ناهار است و غذای مخصوص آن یک نوع نون لواش خمیر است که داخل آن را با مرغ تیکا یا پنیر خامه ای شیره خرما پر مینمایند.

غذاهای فرهنگی در مرکز فرهنگی شیخ محمد

برای آشنایی با فرهنگ و غذاهای امارات سری به مرکز فرهنگی شیخ محمد بزنید که واقع در بادگیر بازسازی شده تاریخی در منطقه الفهیدی است. درحالی که روی فرش و بالش هایی که وجود دارد نشسته اید، می توانید از خوردن غذاهایی مثل مجبوس مرغ و دونات همراه با شیره خرما لذت ببرید. در اینجا جوانان داوطلب جهانگرد ها را تشویق می نمایند تا درباره فرهنگ امارات سوال نمایند و بیشتر بدانند.

غذای خوب در البرزا (Al Barza)

رستوران البرزا زیر یک مغازه کندوره در جاده ساحلی جمیره، یک بلوک عقب از تر ساحل و 500 متری شمال مرکاتو مال قرار گرفته است و دارای طراحی داخلی شنی و تراس بیرونی است. این رستوران برای صبحانه، ناهار و شام باز است و غذاهای خوشمزه ای مثل بلالیت (تخم مرغ هم زده با رشته ورمیشل هل دار) و هریس خامه ای (پوره گندم با تکه های گوشت بره) سرو می نماید. برای شام می توانید تهته ماله را امتحان کنید که شامل ماهی نمک زده و برنج است که مزه خیلی خوبی دارد.

رستوران میلاس

این رستوران یکی از جاهای شلوغ دوبی مال است که فضای داخلی آن با چوب طراحی شده و غذاهای اماراتی سرو می نماید. در حالی که دارید نخود زیره دار می جوید می توانید از روی آی پد منوی غذاها را مطالعه کنید. می توانید با قهوه عربی هل دار و خرمای شیره دار آغاز کنید و بعد از آن مرغ مبهر(مرغ با سس تند و برنج زعفرانی) را میل کنید. بنابراین در این محل به راحتی می توانید تلفیق سنت و مدرنیته را به نظاره بنشینید و لذت کافی ببرید.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با 5 رستوران متفاوت دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 5 رستوران متفاوت دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید