بهترین غذاهای ساحلی

به گزارش وبلاگ گیت، هوای خنک و مرطوب قطعا ما را به یاد مناطق ساحلی می اندازد. در مناطقی که اغلب افراد دوست دارند که به جای فست فودهای چرب، سیب زمینی های سرخ شده و هات داگ ها غذاهای دیگری را که مختص این مناطق هستند را میل نمایند. غذاهایی که از فراورده های دریایی تهیه می شوند و طرفدارن زیادی را نیز دارند. با خبرنگاران همراه باشید تا درادامه تعدادی از محبوبترین غذاهای ساحلی را به شما معرفی کنیم:

بهترین غذاهای ساحلی

خرچنگ بخارپز

خوشمزه ترین نمونه این خرچنگ در ایالت مین(Maine) آمریکا طبخ می گردد. خرچنگ بخار پز به همراه سیب زمینی سرخ شده، یک کاسه کره ذوب شده ، نان تازه و پوسته ترد خرچنگ سرو می گردد. راز خوشمزگی این خرچنگ این است که در آب دریا زندگی می نماید و همین امر باعث می گردد که یک مزه شورو شیرین عجیبی به آن می دهد.

ماهی گریل شده

به نظر می رسد که تهیه این نوع غذا احتیاج به تخصص خاصی ندارد. اما در یک جزیره ویتنامی به نام فو کوک (Phu Quoc) ازاین ماهی ساده یک غذای مخصوص می سازند. دلایلی برای این طعم ویژه وجود دارد اولا در رستوران های ساحلی یخچالی وجود ندارد و به همین علت صاحبان رستوران ها ماهی را به صورت تازه استفاده می نمایند و دوما این جزیره همان جایی است که بهترین فلفل سیاه دنیا رشد می نماید، و از همین رو آنها با استفاده از این فلفل یک سس فوق العاده را برای ماهی تهیه می نمایند. به تمام این ها گرما و شن های نرم ساحل ، جو دوست داشتنی و صدای دریا را هم اضافه کنید که قطعا با این اوصاف یکی از بهترین وعده های غذایی ساحلی را میل خواهید کرد.

Alcapurrias

یک غذای پورتو ریکویی که از گوشت خرچنگ تهیه می گردد، که در ابتدا در کره تاپیوکا غلتانده می گردد، و سپس در روغن سرخ می گردد تا به رنگ قهوه ای طلایی در بیاید. برای صرف این خوراک لذیذ بهتر است در زیر سایه در نزدیکی آب دریا بنشینید و در حالی که از دیدن مناظر زیبای اطرافتان لذت می برید غذایتان را میل کنید.

صدف

همه می دانند که باید صدف را در فرانسه امتحان نمایند و بهترین نوع آن هم در استان برتانی (Brittany) یافت می گردد. و ترجیحا بهتر است این صدف ها را در مناطقی که توریستی نیستند و دربرخی شهرهای کوچک میل کنید. یکی از بهترین مکان ها یک رستوران کوچک در ساحل است که با طبقاتی کاشی کاری شده و دیوارهایی که به آنها لوازم دریایی زیادی آویخته شده مکانی است حتما صدف های آن ارزش امتحان کردن را دارند.

Acarajés

سرآشپزهای سنتی برزیلی بسیار تحت تاثیر غذاهای آفریقایی هستند و پس اصلا جای هیچ تعحبی نیست که یکی از بهترین غذاهایی که در سواحل سالوادور سرو می گردد نوعی میان وعده خوشمزه آفریقایی به نام Acarajés است. این خوراک سبک که بسیار سریع هم تهیه می گردد از پنکیک نخود سیاه است و با انواع سس های محلی ومیگویی که د رآفتاب خشک شده است سرو می گردد.

اختاپوس گریل شده

یکی از خوشمزه ترین اختاپوس های گریل شده در سواحل مکزیک تهیه می گردد. شما می توانید در غذاخوری های ساحلی بنشینید و از خوردن یک اختاپوس سرخ شده به همراه بازوهای برشته آن و یک کمی آبلیمو لذت ببرید. این وعده غذایی خیلی گران نیست و یک غذای کامل برای یک بعدازظهر دلچسب است.

پائلا

گذشته از اینکه یک غذای سنتی است که هر کدبانویی می تواند ان را تهیه کند، اما باز هم در کشور گاوبازها محل هایی وجود دارد که این غذا بسیار خوب طبخ می نمایند. یکی از بهترین مکان هایی که می توانید این برنج ادویه دار که با زعفران و فلفل پاپریکا به همراه صدف سیاه، میگو و صدف تهیه می گردد را پیدا کنید، ساحل کاستا دل سل در جنوب اسپانیا است. همچنین شما می توانید طریقه طبخ این غذا را پیدا کنید وشخصا آن را تهیه کنید و از پروسه تهیه این غذای لذیذ لذت ببرید.

پیش غذاهای یونانی

در یونان کلمه meze (مزه) نشان دهنده تعداد زیادی از پیش غذاها است که معمولا به صورتی که میزهای سالاد و پیش غذاها هستند چیده می شوند و برای مشتریان تا قبل از آماده شدن غذای اصلی بسیار مناسب است. شاید خوشمزه ترین و متنوع ترین مزه را بتوانید در جزیره میکونوس پیدا کنید. در اینجا چغندر با سس کرمی، کنگرفرنگی با خیارو لیمو، چاشنی های مانند ماست و خیار با سیر و دیگر انواع غذاها وجود دارند. منبع:travelviviمنبع: کجارو

به "بهترین غذاهای ساحلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای ساحلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید