انتخاب 13 المان شهری با رویکرد دائم در بیرجند

به گزارش وبلاگ گیت، خبرنگاران/خراسان جنوبی شهردار بیرجند گفت: 13 اثر در بخش اِلمان (نماد) شهری به مبلغ یک میلیارد تومان برای اجرا انتخاب شد و با طراحان و سازندگان آن قرارداد منعقد می گردد.

انتخاب 13 المان شهری با رویکرد دائم در بیرجند

محمد علی جاوید، امروز شنبه 13 دی در نشست انتخاب المان های نوروزی که پس از مشخص اولویت ها توسط داوران جشنواره با حضور مدیران شهرداری برگزار گردید، اظهار کرد: بنا به درخواست نمایندگان جامعه هنری درخصوص المان های نوروزی، سال جاری این جشنواره به صورت متفاوت و تخصصی با عنوان جشنواره هنرهای شهری بیرجند - نگارستان 1400 برگزار و داوری آثار انجام شد.

به گزارش وبلاگ گیت، وی اضافه کرد: سیاست کاری هیات داوران همچنین مدیریت شهری بر این بود که بیشتر از المان ها با رودیکرد دایم انتخاب گردد.

شهردار بیرجند گفت: داوری در تمامی بخش ها به صورت حضوری از نکات قابل توجه در اجرای این جشنواره است که به دلیل بالا بردن دقت، با ترکیبی از داوران ملی و استانی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ایده های خوبی در میان آثار ارائه شده وجود دارد مطرح کرد: در بخش یادمان ها و هنرهای محیطی 471 اثر به این جشنواره راه پیدا کرد که در جلسه داوری 20 اثر اصلی و 25 اثر نیز به صورت رزرو توسط داوران انتخاب شد.

جاوید از انتخاب 13 اثر نیز از بین 149 اثر نقاشی دیواری و دیوارنگاری اطلاع داد.

در ادامه فرایند داوری و اعلام فهرست های منتخب توسط داوران، جلسه ای با حضور اعضای کمیته زیباسازی شهرداری بیرجند برگزار و براساس معیارهایی همچون در نظر دریافت سقف اعتبار، تناسب آثار با فرهنگ منطقه، دوام و ماندگاری آثار، ایجاد فضای شادی و نشاط و برقراری ارتباط اقشار مختلف با آثار؛ 13 اثر در بخش المان جمعا به مبلغ یک میلیارد تومان برای اجرا انتخاب شد که با طراحان و سازندگان آن قرارداد منعقد خواهد شد.

همچنین در حوزه نقاشی دیواری و دیوارنگاری مقرر شد پس از آماده سازی جداره ها و دیوارهای مناسب در سطح شهر، عملیات اجرایی آن شروع گردد. از بخش های جدید که سال جاری در این جشنواره وجود دارد و در صورت برطرف محدودیت های کرونایی قابل اجرا خواهد بود، بخش هنرهای نمایشی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتخاب 13 المان شهری با رویکرد دائم در بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب 13 المان شهری با رویکرد دائم در بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید