تصویب بسته حمایت از پروژه بزرگ فیبر نوری در هیات دولت

به گزارش وبلاگ گیت، تهران (پانا) - وزیر ارتباطات گفت این وزارتخانه در پی راه اندازی شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری، در سراسر کشور و برای همه منازل و کسب و کارها است.

تصویب بسته حمایت از پروژه بزرگ فیبر نوری در هیات دولت

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در شبکه های اجتماعی نوشت: همان طور که قبلاً هم گفته ام وزارت ارتباطات در پی راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت ارتباطی، مبتنی بر فیبر نوری، در سراسر کشور و برای همه منازل و کسب و کارها است.

وزیر ارتباطات با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های ارتباطی با موضوع FTTx یا همان فیبر نوری نقاط خاطر نشان کرد: انصافا کارهای بزرگی در این حوزه اجرا شده است که نوید بخش شروع پرقدرت این پروژه مهم در کشور است.

به گفته زارع پور برای تحقق این پروژه بزرگ ملی با مشارکت مجریان و فراوری نمایندگان داخلی، باید از آنها حمایت و زمینه های تشویق مشارکت آنها در این پروژه را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بزرگترین حمایت بازار سازی است گفت: وقتی نهضت فیبرکشی تا منازل و محل کسب و کارها راه بیفتد، خود به خود چرخ این صنعت به حرکت در خواهد آمد و بازار این صنعت توسعه خواهد یافت و فراورینمایندگان داخلی برای سرمایه گذاری و ورود فعال به این حوزه تشویق خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دولت به عنوان مشوق، بسته حمایتی ای را پیش بینی نموده است که اولین بخش آن در هیات دولت مصوب شد اضافه نمود: بر اساس این مصوبه، به منظور تسهیل توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، در صورتیکه اپراتورهای ثابت در این پروژه سرمایه گذاری نمایند، کل سهم دولت از عایدی پورتهای فیبرنوری راه اندازی شده، به عنوان مشوق در اختیار اپراتور قرار می گیرد.

به گفته وزیر ارتباطات شبکه پرسرعت و با کیفیت حق تک تک مردم عزیزمان در جای جای ایران اسلامی است و ما برای تحقق آن به صورت شبانه روزی در تلاشیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تصویب بسته حمایت از پروژه بزرگ فیبر نوری در هیات دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب بسته حمایت از پروژه بزرگ فیبر نوری در هیات دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید