تعطیلی مهدها بخاطر آلودگی هوا برای بچه ها ضرر بیشتری دارد ، اداره یا کودکستان؟

به گزارش وبلاگ گیت، مدیرکل امور بچه ها و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از تعطیلی مهدکودک ها بدون تعطیلی ادارات، این کار را در تامین سلامت بچه ها بی فایده دانست؛ چراکه والدین شاغل مجبور به بردن بچه ها به محل هایی می شوند که شاید به مراتب از مهدکودک آلوده تر باشند.

تعطیلی مهدها بخاطر آلودگی هوا برای بچه ها ضرر بیشتری دارد ، اداره یا کودکستان؟

به گزارش وبلاگ گیت به نقل از ایسنا، سعید بابایی مدیرکل امور بچه ها و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان این که از نظر فیزیولوژیکی بچه ها از ضعیف ترین گروه ها هستند، گفت: بهترین حالت در شرایط تعطیلی مهدکودک ها این است که بچه ها بتوانند از محیط آلوده و در شرایط تشدید بحران حتی از شهر خارج شوند. بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره 3 ماده 3 قانون هوای پاک، مساله تعطیلی مهدکودک ها بر اساس ضوابط کمیته اضطرار بر عهده ادارات کل بهزیستی گذاشته شده است.

وی اعلام کرد: نکته ای که اینجا باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که با دو دسته اعتراض روبه رو هستیم. نیمی از اعتراضات این است که چرا مهدکودک ها در این شرایط تعطیل نمی شوند و این عمدتا از طرف مربیان مهدکودک هاست. نیمی دیگر هم اعتراض می نمایند که چرا مهدکودک ها را تعطیل می کنید و این هم عمدتا از سوی والدین مطرح می گردد.

مدیرکل امور بچه ها و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: همان طور که می دانید، عمده افرادی که فرزندان شان را به مهدکودک ها می سپارند، والدین شاغلی هستند که در بخش های عمدتا خصوصی مشغول فعالیت هستند و برای این که بتوانند به فعالیت شان ادامه دهند، مجبورند فرزندشان را برای ساعاتی به مهدکودک بسپارند. این در حالی است که تعطیلی های مداوم باعث می گردد این والدین نتوانند برای فرزندشان تصمیم گیری درستی نمایند و اغلب شاهد حضور این بچه ها در محیط های اداری هستیم، چراکه والدین به دلیل شرایط کاری امکان خروج از شهر را ندارند.

بابایی با بیان این که در بعضی موارد نیز عنوان می گردد کارفرماها به این والدین مرخصی بدهند، اضافه نمود: وقتی تعداد روزهای آلوده و تعطیل زیاد می گردد، سقف مرخصی نیز بر اساس قانون کار برای این تعداد مرخصی کفاف نمی دهد. اگر واقعا شرایط هوا نابسامان است، این مساله نشان می دهد که باید در مورد تعطیلی مراکز اداری هم در شرایط حاد و اضطراری تصمیم گیری قاطع تری صورت بگیرد چون تنها در این حالت است که یک خانواده می تواند از منشأ آلودگی خارج گردد.

وی ادامه داد: البته فکر می کنم مهدها هم باید در این شرایط یاری نمایند و لزوما تعطیلی مهدها روش مناسبی نیست. یعنی در گام دوم باید تعطیلی مهدکودک ها را هم مدیریت کنیم. برای مثال، در دو هفته گذشته برای توقف موج آنفلوآنزا بعضی از استان ها مهدکودک ها را تعطیل کردند، اما در مواقع برودت و آلودگی هوا، اگر مهدها تعطیل شوند، اتفاق خاصی برای سلامت تر شدن بچه ها نمی افتد که هیچ، حتی گاهی این بچه ها از یک محیط دارای آلودگی کمتر وارد محیطی با آلودگی بیشتر می شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تعطیلی مهدها بخاطر آلودگی هوا برای بچه ها ضرر بیشتری دارد ، اداره یا کودکستان؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی مهدها بخاطر آلودگی هوا برای بچه ها ضرر بیشتری دارد ، اداره یا کودکستان؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید