داروی سرطان برای درمان ویروس کرونا آزمایش می گردد

به گزارش وبلاگ گیت به نقل از دیلی میل، محققان ادعا می نمایند یک داروی آزمایشی سرطان احتمالاً از گسترش ویروس کرونا در بدن انسان جلوگیری می نماید.

داروی سرطان برای درمان ویروس کرونا آزمایش می گردد

این دارو یک دی ان ای مصنوعی است که آپتامر (aptamer) نام دارد و پروتئین هایی به نام نوکلئولین را بهم پیوند می دهد. این نوع پروتئین در سطح سلول ها وجود دارد.

تحقیقات پیشین نشان داده بود آپتامر اجازه نمی دهد سرطان های مختلف پروتئین نوکلئولین را تصرف نمایند و در نتیجه از گسترش بیماری و ابتلای سلول های دیگر جلوگیری می نماید.

محققان دانشگاه لوییزویل در کنتاکی معتقدند این فناوری را می توان برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا و گسترش آن در بدن استفاده کرد.

گروهی از محققان به رهبری پائولا بیتس یکی از استادان پزشکی این دانشگاه، آپتامر را توسعه داده اند.

بیتس در بیانیه ای درباره این دارو می گوید: من هم مانند بسیاری از محققان به محض اینکه از ویروس کرونا آگاه شدم، خواستم کمکی کنم و به این فکر کردم حوزه تحقیقات من چه وجوه مشترکی با پژوهش درباره ویروس کرونا دارد.

بیتس تا به امروز این دارو را روی سلول ها آزمایش نموده اما امیدوار است به زودی آزمایش های بالینی آن را انجام دهد.

او می گوید: به طور معمول فراوری یک دارو از نقطه صفر سال ها طول می کشد و باید آزمایش های زیادی روی حیوانات انجام داد. در مرحله بعد آزمایش های ایمنی روی انسان ها انجام می گردد. این مراحل چند سال طول می کشد. از آنجا که این دارو قبلاً روی انسان ها و در بیماران سرطانی آزمایش شده، تصمیم داریم به شیوه ای مشابه آن را روی بیماران کووید 19 آزمایش کنیم.

او امیدوار است به زودی تاییدیه سازمان غذا و دارو را دریافت و آزمایش های انسانی را شروع کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "داروی سرطان برای درمان ویروس کرونا آزمایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی سرطان برای درمان ویروس کرونا آزمایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید