درخشش دختران هندبال ایران در مسابقات جهانی

به گزارش وبلاگ گیت، نخستین پیروزی تاریخ هندبال دختران ایران در رقابت های قهرمانی دنیا اسلوونی کسب شد.

درخشش دختران هندبال ایران در مسابقات جهانی

به گزارش ایسنا، تیم ملی هندبال دختران جوان ایران در جریان مسابقات قهرمانی دنیا اسلوونی مقابل مکزیک به میدان رفت و پیروز شد اولین پیروزی تاریخ زنان هندبالیست ایران در رقابت های قهرمانی دنیا را رقم بزند.

دختران هندبال ایران در ادامه مسابقات پرزیدنت کاپ رقابت های قهرمانی جوانان دنیا، مقابل مکزیک به میدان رفتند و در این ملاقات از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفتند و با نتیجه 46 بر 26 به سود خود به اتمام برسانند.

دختر هندبال ایران در قهزمانی دنیا بهترین بازیکن زمین شد.

در سرانجام ملاقات تیم های ملی ایران و مکزیک در پرزیدنت کاپ رقابت های قهرمانی جوانان دنیا، هانیه کریمی ملی پوش ایران عنوان بهترین بازیکن این ملاقات را به دست آورد.

هانیه کریمی در این ملاقات عملکرد فوق العاده ای داشت و بار ها پیروز به گلزنی شد و در سرانجام عنوان ارزشمندترین بازیکن ملاقات را کسب کرد.

دختران ملی پوش ایران در مرحله گروهی این مسابقات مقابل گینه به تساوی رسیدند، ولی مقابل تونس و سوئد تن به شکست دادند. آن ها برای قرار گرفتن در جایگاه 17 تا 32 راهی رقابت های پرزیدنت کاپ قهرمانی دنیا شدند که مقابل هند و اسلواکی شکست خوردند، اما مقابل مکزیک به رجحان رسیدند.

مهربان بدوی، الناز یارمحمدی توسکی، هانیه کریمی، هستی دوخایی، مرضیه قاراخانی، فاطمه برات پور، سیده لیلا حسینی، معصومه قنبری، شهرزاد نصوحی، نگار زنده بودی، نگین رحمانی، سیده فاطمه مریخ، مبینا حسن نژاد، سمانه دولتی، سارا موسی زاده، مائده شهبازی ترکیب تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی دنیا را تشکیل می دهند.

بعلاوه غلامعلی اکبرآبادی (مدیر فنی)، آزاده گیلانی (سرپرست)، مهسا معتمدی (مربی)، زهرا احمدی نیا (مربی دروازه بانان)، زهره کشاورزیان (پزشکیار) به عنوان کادر فنی تیم ملی ایران در این رقابت ها حضور دارند.

بیست و سومین دوره مسابقات جوانان دختر قهرمانی دنیا تا 12 تیر به میزبانی اسلوونی دنبال خواهد شد.

تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا پیروز به کسب سهمیه رقابت های قهرمانی دنیا 2022 به میزبانی اسلوونی شده بود.

این برای نخستین بار در تاریخ هندبال ایران است که تیم ملی جوانان دختر ایران به مسابقات قهرمانی دنیا راه پیدا نموده است.

منبع: فرارو

به "درخشش دختران هندبال ایران در مسابقات جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دختران هندبال ایران در مسابقات جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید