دمشق: از هیچ تلاشی برای دفاع از ملت دریغ نمی کنیم؛ واکنش به اظهارات اردوغان درباره منطقه امن

به گزارش وبلاگ گیت، وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد که دولت از هیچ تلاشی برای دفاع از مردم دریغ نخواهد کرد.

دمشق: از هیچ تلاشی برای دفاع از ملت دریغ نمی کنیم؛ واکنش به اظهارات اردوغان درباره منطقه امن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گیت به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه امروز پنجشنبه در واکنش به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور آمریکا درباره منطقه امن در سوریه گفت: اردوغان بار دیگر از تریبون های بین المللی برای ترویج طرح مشکوک خود درباره منطقه امن ادعایی در سوریه سوء استفاده نموده است. او یکبار دیگر از مسئله پناهندگان به عنوان بهانه ای برای دور کردن یک میلیون سوری به مناطق اشغالی شمال شرقی سوریه استفاده می نماید که این اقدام وی در چارچوب تبعید و کوچاندن اجباری ساکنان این مناطق صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: علی رغم نقاب دروغین انسان محبت آمیز که اردوغان از آن برای درخواست حمایت بین المللی برای طرح های غیرقانونی و نقشه های مخرب خود در خاک سوریه استفاده می نماید، اما درخواست وی برای سرقت منابع نفتی سوریه و استفاده از آن ها برای تامین اقتصادی طرح های انحرافی اش، نیت حقیقی او برای اشغالگری، تجاوز و نقض قوانین بین المللی را آشکار می نماید.

این منبع گفت: سیاست دروازه باز که رجب طیب اردوغان در مجمع جهانی پناهندگان در ژنو به آن اشاره نموده است در حقیقیت پوششی برای وارد کردن هزاران تروریست خارجی به سوریه و تسلیح و حمایت اقتصادی آنها و و اجبار سوری ها به آواره شدن است. این سیاست ها نیز پوششی برای سوء استفاده از برگه پناهندگان و به دست آوردن منافع سیاسی و اقتصادی از شرکای خود در توطئه علیه سوریه است و اردوغان از این سیاست ها برای قاچاق نفت سوریه و فروش آن در ترکیه به همدستی گروه های تروریستی استفاده کرد.

این منبع بیان کرد: جمهوری عربی سوریه باردیگر مخالفت قاطع خود را با سیاست ها و طرح های اردوغان برای ایجاد منطقه آمن در شمال شرقی سوریه اعلام می نماید.

وی اضافه نمود: سوریه از سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی پناهندگان می خواهد که موضع روشنی در قبال این برنامه ها و سیاست های ترکیه اتخاذ نمایند که این سیاست ها نقض جدی اصول و اهداف منشور سازمان ملل و تعهدات قانونی ترکیه به عنوان یک طرف در توافقنامه های بین المللی از جمله کنوانسیون پناهندگان سال 1951 است.

این منبع در انتها گفت: سوریه از هیچ تلاشی برای دفاع از ملت و وحدت اراضی خود در برابر تجاوزات و طمع ورزی ها و جنایت های رژیم اردوغان دریغ نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دمشق: از هیچ تلاشی برای دفاع از ملت دریغ نمی کنیم؛ واکنش به اظهارات اردوغان درباره منطقه امن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق: از هیچ تلاشی برای دفاع از ملت دریغ نمی کنیم؛ واکنش به اظهارات اردوغان درباره منطقه امن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید