مرز ریمدان بهترین جهت دسترسی ایران به 37 درصد جمعیت دنیا است

به گزارش وبلاگ گیت، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: مرز ریمدان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین جهت و راه دسترسی ایران به 37 درصد جمعیت دنیا(پاکستان، چین و هند) است لذا توجه به زیرساخت های این مرز برای توسعه روابط تجاری و مالی از الزامات است.

مرز ریمدان بهترین جهت دسترسی ایران به 37 درصد جمعیت دنیا است

احمدعلی موهبتی 15 آبان ماه در جریان بازدید وزیر راه وشهرسازی از مرز ریمدان دشتیاری در جمع وبلاگ گیت اظهارکرد: مرز ریمدان برای صادرات و واردات کالا، انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران خیلی مناسب است.

وی از اعضای کابینه دولت برای رسمی کردن این مرز قدردانی و اعلام کرد: از اینکه دولت به پایانه مرزی ریمدان توجه و در حال آماده سازی زیرساخت ها است تشکر می کنیم.

وی اعلام کرد: توجه به اشتغال مرزنشینان لازم است و علاوه بر مرز ریمدان باید در سایر نقاط استان مرز رسمی تعریف و راه اندازی گردد.

استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به مزیت ها و موقعیت های استراتژیک ایران گفت: مرز ریمدان با توجه به ظرفیت راهبردی باید به عنوان یک مرز استاندارد جهانی تعریف گردد تا شاهد جابجایی کالا و مسافر باشیم و هیچ مسئله ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

موهبتی گفت: وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی و امور خارجه و نیروهای نظامی، امنیتی وانتظامی برای رسمی شدن مرز ریمدان کوشش های زیادی نموده اند که باید قدردان زحمات همه آنان باشیم.

لازم به ذکر است؛ مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال 87 راه اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت ها بود اما در سال 95 با پیگیری های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت های تجاری در این مرز در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مرز ریمدان بهترین جهت دسترسی ایران به 37 درصد جمعیت دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز ریمدان بهترین جهت دسترسی ایران به 37 درصد جمعیت دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید