معاون اشرف غنی: توافقنامه آمریکا و طالبان به تنهایی مسئله ای را حل نمی کند

به گزارش وبلاگ گیت، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در کنفرانس چهل سال میزبانی مهاجرین افغان در پاکستان تاکید نمود که امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان به تنهایی هیچ مسئله ای را حل نمی کند.

معاون اشرف غنی: توافقنامه آمریکا و طالبان به تنهایی مسئله ای را حل نمی کند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان وبلاگ گیت، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در حاشیه کنفرانس چهل سال میزبانی مهاجرین افغان در پاکستان تاکید نمود که امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان به تنهایی هیچ مسئله ای را حل نمی کند.

سرور دانش، گفت: صلح میان دولت افغانستان و طالبان به عنوان بخش اصلی این فرایند است و امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان به تنهایی هیچ مسئله ای را حل نمی کند.

این عضو ارشد دولت افغانستان با ابراز امیدواری برای شروع گفت وگوهای مستقیم با طالبان پس از امضای توافق نامه این گروه با آمریکا، توضیح داد که افغانستان بدون مشارکت پاکستان، نمی تواند به صلح دست یابد.

وی همچنین توضیح داد که تصویب نهایی صلح از صلاحیت های ملت افغانستان است و آنها باید به وسیله مجلس، لویه جرگه یا رفراندوم در خصوص آن تصمیم بگیرند.

سرور دانش، از دولت پاکستان خواست تا در این فرایند سهم داشته باشند و تأکید کرد که این فرایند، بدون همکاری این کشور نمی تواند به فرجام برسد.

وی ادامه داد: در صورت ادامه رابطه طالبان با سایر گروه های تروریستی، صلح پایدار با وجود آتش بس نمی تواند برقرار گردد چراکه خشونت باید به گونه ای کاهش یابد که هم زمان با ادامه گفت وگوهای صلح، به یک آتش بس دایمی و همه جانبه منجر گردد.

وی تاکید نمود که هیچ گروهی از جمله حکومت افغانستان نمی تواند در غیاب مردم و شبکه های سیاسی، فرهنگی و مدنی تصمیم بگیرد و تصویب نهایی صلح از صلاحیت ملت افغانستان است که باید مورد قبول تمام مردم باشد.

دانش همچنین گفت: افغانستان و پاکستان چاره ای جز روابط محبت آمیز با همدیگر ندارند و مشترکات تاریخی، فرهنگی، دینی و پیوستگی جغرافیایی و انسانی افغانستان و پاکستان به حدی پیچیده است که هیچ کدام نمی تواند بدون همکاری با دیگری به موجودیت خود ادامه دهد.

وی تاکید نمود که بدون ایجاد ثبات در افغانستان، پاکستان هرگز نمی تواند یک ثبات پایدار را برای خود تضمین کند و به رفاه و اهداف مالی اش دست یابد.

ر

منبع: خبرگزاری فارس

به "معاون اشرف غنی: توافقنامه آمریکا و طالبان به تنهایی مسئله ای را حل نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اشرف غنی: توافقنامه آمریکا و طالبان به تنهایی مسئله ای را حل نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید