هم افزایی علمی در موضوع کشاورزی و سیل در نظام پایش آزاد

به گزارش وبلاگ گیت، جلسه مشترک سه استان گلستان، لرستان و خوزستان با موضوع هم افزایی علمی حول موضوع کشاورزی و پتانسیل سنجی همکاری به صورت مجازی برگزار گردید.

هم افزایی علمی در موضوع کشاورزی و سیل در نظام پایش آزاد

به گزارش خبرنگار حوزه پایش گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ گیت، جلسه مشترک سه استان گلستان، لرستان و خوزستان با موضوع هم افزایی علمی در موضوع کشاورزی و پتانسیل سنجی همکاری به صورت مجازی با حضور محمد علی اکبری رئیس دبیرخانه پایش آزاد برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه رؤسای دبیرخانه های استان گلستان، خوزستان و لرستان در مورد برنامه علمی خود توضیحاتی را ارائه دادند. پس ازآن نیز نقاط مشترک این سه برنامه علمی تعیین شد. هم چنین در این جلسه با توجه به تفاوت های اثر سیل در هر استان توافق شد هر استان برنامه علمی مجزایی با استفاده از نظرات دو استان دیگر ارائه دهند.

علی اکبری رئیس دبیرخانه پایش آزاد در ادامه این جلسه اظهار کرد: برنامه علمی هر استان مجزا در سامانه بارگذاری می گردد و باید نظرات تخصصی و ارائه راهکارهای همه متخصصین این حوزه با توجه به اشتراکات موجود در هر سه برنامه دیده گردد. هر استان با توجه به ویژگی های خاص خود و زیرساخت های موجود به آنالیز و تحقیق بپردازد. همچنین از توان هر سه استان برای ارائه برنامه های تخصصی و راهبردی استفاده گردد.

وی اضافه نمود: از توان سه استان گلستان، لرستان و خوزستان برای ارائه برنامه های تخصصی و راهبردی استفاده گردد، از همین رو احتیاج است جلسات مشترک بین سه استان برگزار گردد.

لازم به ذکر است، در جلسه مشترک استان گلستان لرستان و خوزستان مقرر شد نظام موضوعات مربوط به هر استان مدیریت بحران در بخش کشاورزی (استان گلستان)، کشاورزی (استان خوزستان) و سیل و بازسازی آن (استان لرستان) تدوین گردد و همچنین نقاط مشترک پیرامون مسئله کشاورزی و اثرگذاری سیل بر روی آن و آنالیز تفاوت های اثر سیل به تفکیک بر روی هر استان استخراج گردد.

همچنین در ادامه این جلسه مقرر شد راهکارهای مدیریتی و تخصصی در راستای مسئله کشاورزی و اثر سیل بر روی آن ارائه گردد. این سه استان در تدوین برنامه ای مجزا با توجه به ویژگی هر استان به صورت خاص و با در نظر دریافت تمامی جوانب و مسائل مربوط در سطح استان و بهره مند شدن از نظرات متخصصین حوزه در کل کشور در برگزاری جلسات مشترک و تبادل اطلاعات و راهکارها و نظریات خود را ارائه دهند.

4084/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "هم افزایی علمی در موضوع کشاورزی و سیل در نظام پایش آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم افزایی علمی در موضوع کشاورزی و سیل در نظام پایش آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید