کرمان آمادگی 100 درصدی برای مبارزه با کرونا ویروس را دارد

به گزارش وبلاگ گیت، خبرنگاران/کرمان مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هم اکنون استان کرمان در حالت آماده باش کامل است و 100 درصد از لحاظ تجهیزات، ارائه آموزش ها، راه اندازی اتاق های ایزوله، دارو و ... آمادگی وجود دارد و تمامی بیمارستان های استان آماده پذیرش بیماران احتمالی هستند ضمن آنکه دو بیمارستان افضلی پور و شهید باهنر نیز به صورت ویژه ای برای این بیماری در نظر گرفته شده است.

کرمان آمادگی 100 درصدی برای مبارزه با کرونا ویروس را دارد

دکتر مهدی شفیعی شامگاه دوشنبه پنجم اسفندماه در جمع وبلاگ گیت درباره شرایط کرمان توضیح داد: بیماری کرونا ویروس دارای واگیری بالایی است و از زمان شیوع این بیماری در کشور چین در اواخر سال گذشته میلادی، سازمان جهانی بهداشت این هشدار را به تمام کشورهای جهان داد و در کشور نیز رصدهای این بیماری به صورت مرتب صورت می گرفت.

وی ادامه داد: از اوایل بهمن ماه که اورژانس جهانی از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شد، به شدت به صورت فعال و شدید این بیماری را در سطح بیمارستان های کرمان رصد کردیم که تا این لحظه چند مورد انگشت شماری از سوی پزشکان مشکوک به این بیماری اعلام شده که در این راستا نمونه گیری از این افراد انجام شده اما خوشبختانه تا این لحظه جواب مثبتی در استان کرمان نداشته ایم.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آمادگی استان در برابر مبارزه احتمالی با شیوع این بیماری را مطلوب مطرح نمود و گفت: با توجه به اینکه استان کرمان از اوایل مهرماه آمادگی برای مبارزه با آنفلوآنزا را داشته بنابراین هیچ مسئله ای در زمینه مبارزه با کرونا ویروس نیز در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از 21 بهمن ماه، دولت با ابلاغیه ای به وزارت بهداشت، خواهان آماده کردن تمامی زیرساخت ها در استان ها برای مبارزه احتمالی با این ویروس را خواهان شده اضافه نمود: در این راستا نیز در استان کرمان جلسات متعددی با استانداری کرمان و دستگاه های ذیربط انجام شده و هم اکنون استان کرمان در حالت آماده باش کامل است و 100 درصد از لحاظ تجهیزات، ارائه آموزش ها، راه اندازی اتاق های ایزوله، دارو و ... آمادگی وجود دارد و تمامی بیمارستان های استان آماده پذیرش بیماران احتمالی هستند ضمن آنکه دو بیمارستان افضلی پور و شهید باهنر نیز به صورت ویژه ای برای این بیماری در نظر گرفته شده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره کمبود ماسک در سطح کشور و استان کرمان نیز گفت: در چند روز اخیر، با توجه به اتفاقات انجام شده در کشور، بازار عرضه و تقاضا ماسک به هم زده شد و همین امر سبب شاهد کمبود کاذب ماسک و ژل های ضدعفونی در کشور شدیم که خوشبختانه با ورود سازمان ها و نهادهای نظارتی به این موضوع، تعرفه گذاری و مشخص نرخ برای این اقلام بهداشتی صورت گرفت.

شفیعی با تاکید بر اینکه در کشور در فراوری ماسک مسئله ای وجود ندارد توضیح داد: فراوریگنندگان داخلی ماسک، میزان فراوریشان را با توجه به تقاضا افزایش داده اند و سیاست بر این شده است که وزارت بهداشت این ماسک ها را از فراوریکنندگان خریداری و در اختیار بیمارستان ها قرار دهد و امیدواریم مشکل کمبود ماسک در کشور ظرف یک الی دو روز آینده رفع گردد.

وی با اشاره به فعال شدن 2 کارخانه کوچک فراوری کننده ژل ضدعفونی در کرمان نیز گفت: به همه توصیه می کنیم به هیچ عنوان نیازی به استفاده از ماسک برای عموم مردم وجود ندارد و ساده ترین، مهمترین و اصلی ترین روش پیشگیری از ابتلا به این ویروس، شستن مرتب دست ها با آب و صابون بوده و حتی نیازی به استفاده مرتب از ژل های ضد عفونی نیز نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کرمان آمادگی 100 درصدی برای مبارزه با کرونا ویروس را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان آمادگی 100 درصدی برای مبارزه با کرونا ویروس را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید