گرایش به داشتن چهره زاویه دار ، هشدار پزشکان درباره رعایت احتیاط درباره یک ترند جراحی پلاستیک

به گزارش وبلاگ گیت، بسیاری از کاربران در گستره رسانه های اجتماعی در آمریکا به خصوص زنان جوان درباره یک تکنیک جراحی پلاستیک به نام تخلیه چربی صورت یا دهانی صحبت می نمایند.

گرایش به داشتن چهره زاویه دار ، هشدار پزشکان درباره رعایت احتیاط درباره یک ترند جراحی پلاستیک

به گزارش وبلاگ گیت به نقل از سی بی ای نیوز با اینکه این عمل ساده است و سال ها است که انجام می شده است، اخیرا در میان افرادی که می خواهند ساختار چهره شان باریک و زاویه دار گردد، پرطرفدار شده است.

این جراحی که با بیحسی موضعی انجام می گردد، شامل ایجاد برش هایی در پشت دهان می گردد تا میزانی از چربی در ناحیه گونه را از راه آنها بتوان تخلیه کرد. پس از انجام این جراحی تقریبا هیچگاه نمی توان چهره فرد را دوباره به حالت اولش بازگرداند و همین موضوع باعث نگرانی بعضی از کارشناسان شده است.

دکتر ایرا اساوتسکی، جراح پلاستیک در نیویورک می گوید که اخیرا شاهد افزایش بیمارانی بوده است که خواهان انجام این عمل غیرقابل بازگشت که بیچکتومی (bichectomy) نامیده می گردد، هستند.

به گفته او علاقه به انجام این عمل و برداشتن میزانی از بالشتک چربی دهانی در واقع ناشی از نوعی وسواس برای داشتن خط فک زاویه دار و معین است.

ساوتسکی می گوید: به نظر من این گرایش کاملا ناشی از رسانه های اجتماعی است. در دوران فراوانی گرفتن سلفی و نیز عکس از چهره به طور کلی...افراد بیش از هر زمانی بر خط فک شان متمرکز شده اند و جراحی چربی دهانی یا گونه که این زاویه را تغییر می دهد، محبوب شده است.

کارشناسان می گویند این جراحی صرفا به هدف زیبایی انجام می گردد و هیچ سودمندی پزشکی ندارد، اما بعضی از افراد نامزدهای بهتری برای انجام این عمل هستند.

عنوان

دکتر راد روهریخ، جراح پلاستیک مقیم دالاس تگزاس می گوید: از هر 10 بیماری که برای انجام برداشتن چربی دهانی مراجعه می نماید، فقط برای حدود یک نفر واقعا انجام این عمل ضروری است. به طور کلی این چربی در جلوی خط فک واقع شده است. اگر دندان های را روی هم بفشارید و لب هایتان را غنچه کنید، اگر گونه هایتان هنوز پر باشد، نامزد برداشتن چربی دهانی هستید، البته اغلب افراد نامزد این عمل نیستند.

سواتسکی و روهریخ دو نفر از چندین نویسنده مقاله سال 2021 درباره نقش چربی دهانی در جراحی های صورت هستند و در آن با افزایش تقاضا برای انجام این عمل اشاره می نمایند. آنها در این مقاله می نویسند که رسانه های اجتماعی باعث گرایش شدید به تقاضا برای جراحی بالشتک چربی دهانی شده اند.

سواتسکی می گوید این عمل اغلب با تزریق بوتاکس و پرنماینده (فیلر) از یک نوع پنداشته می گردد که به خاطر آسانی انجام این عمل و اثر آن بر چهره به خصوص در میان نسل های جوانتر است.

اما برداشتن چربی دهانی بر خلاف تزریق بوتاکس یا فیلر که اثری موقتی دارند، اثراتی درازمدت به جای می گذارد. از آنجایی که افراد به طور طبیعی با افزایش سن چربی هایشان را از دست می دهند، به قول سواتسکی آنچه در 20 یا 30 سالگی خوب به نظر می رسد، ممکن است در 50 یا 60 سالگی ظاهر خوبی نداشته باشد.

روهریخ نیز می گوید: چربی در صورت ارزش بسیاری دارد. برداشتن چربی از صورت در هر مرحله از زندگی معمولا کار خوبی نیست.. و مشکل بتوان آن را به جای خود بازگرداند. انجام چنین کاری تقریبا ناممکن است. بنابراین مهم است که اگر مجبور نیستید، چربی دهانی تان را بر ندارید.

سواتسکی می گوید برای جراحان پلاستیک مهم این است که ویژگی های چهره فرد در آینده هم مورد نظر قرار گرفته باشد. او می گوید گرچه اگر چنین عملی لازم باشد باید فقط میزان اضافی چربی را برداشت و میزان کافی چربی در محل باقی گذاشت تا با افزایش سن فرد بخشی پایینی چهره بیش از حد خالی به نظر نرسد.

منبع: همشهری آنلاین

به "گرایش به داشتن چهره زاویه دار ، هشدار پزشکان درباره رعایت احتیاط درباره یک ترند جراحی پلاستیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرایش به داشتن چهره زاویه دار ، هشدار پزشکان درباره رعایت احتیاط درباره یک ترند جراحی پلاستیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید