با شماری از خوشمزه ترین دسرهای بیسکویتی دنیا آشنا شویم

به گزارش وبلاگ گیت، دسر که به آن پی خوراکی یا پس خوراک نیز گفته می شود، یک وعده کوچک بوده که معمولا بعد از ناهار یا شام سرو می شود. در دنیا، انواع متنوعی از دسرها تهیه شده که هر کدام طعم مخصوص و منحصر بفردی دارند. دسرها را معمولا از خوراکی های شیرین درست می نمایند. بعضی از دسرهای بیسکویتی هواداران بسیار زیادی داشته و در هر کجای دنیا که باشید، می توانید آنها را سفارش دهید تا برایتان آماده نمایند. با ما در مقاله خوشمزه ترین دسرهای بیسکویتی دنیا همراه شده تا شما را با تعدادی از معروف ترین دسرهای بیسکویتی دنیا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با برترین دسرهای بیسکویتی دنیا برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از خوشمزه ترین دسرهای بیسکویتی دنیا آشنا شویم

دسر با بیسکویت اورئو

اورئو در واقع یک بیسکویت محبوب و پرطرفدار بوده و یک لایه خامه در میان دو قرص شکلاتی آن قرار گرفته است. فراوری بیسکویت اورئو برای نخستین بار در آمریکا اجرا شده و بعدها، در انگلستان این بیسکویت با عنوان بیسکویت اورئو معروف شد. مواد لازم برای تهیه این مورد از خوشمزه ترین دسرهای بیسکویتی دنیا عبارتند از خامه، پنیر خامه ای، پودر شکر، خامه فرم گرفته، پودر ژلاتین، اسانس وانیل و توت فرنگی.

در ابتدا، باید خامه را فرم دار کنید که برای این کار، باید آنقدر آن را هم بزنید تا پف کند. پس از آن، باید خامه فرم دار شده را با پودر شکر، پنیر خامه ای و اسانس وانیل مخلوط کنید. هدف از این کار، صافی و یکدست کردن مخلوط مورد نظر است. پودر ژلاتین را نیز در اندازه کمی از آب حل نمایید و به موادی که از قبل تهیه کرده اید، بیفزایید. سپس، باید تمامی این مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. در پایان کار، مواد کاملا میکس شده را در درون یک ظرف ریخته و با سلفون روی آن را بپوشانید. بیسکویت های اورئو را میتوان روی این مورد از خوشمزه ترین دسرهای بیسکویتی دنیا یا در کناره ها و کف آن بکار برد.

کیک یخچالی کارامل

دسرهای کاراملی بافتی شبیه به ژله دارند. برای تهیه کیک یخچالی کارامل روشهای مختلف و متنوعی وجود داشته که یکی از روشهای متداول، استفاده از بیسکویت در تهیه آن است که باعث شده طعم دسر بهتر و لذیذتر گردد. کیک یخچالی کارامل در واقع متشکل از سه لایه نسکافه ای، کاراملی و بیسکویتی است. برای تهیه این مورد از برترین دسرهای بیسکویتی دنیا، شما به موادی همانند پنیر ماسکارپونه، کره، شیر خامه صبحانه، شیر خشک، پودر بیسکویت دلخواه، بیسکویت وانیلی، پودر کرم کارامل، آب و قهوه فوری احتیاج دارید.

در تهیه لایه کراست این مورد از برترین دسرهای بیسکویتی دنیا، ابتدا باید مخلوطی از بیسکویت آرد شده و کره ذوب شده را آماده کنید. ذوب کردن کره باید به شیوه بن ماری انجام گردد. در اثر مخلوط کردن این دو ماده، یک مایه قوام دار و سفت بدست می آید. پس از آن، ظرفی را بردارید و این مایه سفت را در کف آن بریزید. سپس، با پشت قاشق به آرامی سطح آن را صاف نمایید. اکنون لایه کراست این دسر خوشمزه آماده است و فقط باید نیم ساعت آن را درون یخچال قرار دهید.

جهت تهیه لایه میانی یا همان لایه کاراملی، ابتدا باید پودر کارامل و شیر را با یکدیگر مخلوط کرده و بر روی شعله گاز قرار دهید. زمانی که مواد داغ شد، باید آن را در درون مخلوط کن بریزید و یکسری مواد دیگر را به آن اضافه نمایید. از جمله این مواد می توانیم به بیسکویت وانیلی، خامه صبحانه، پنیر ماسکارپونه و شیر خشک اشاره نماییم. در نهایت، باید این مواد را از صافی عبور داده و بر روی لایه کراست قرار دهید. گفتنی است که این مخلوط باید چیزی حدود 30 الی 60 دقیقه در درون یخچال بماند. در پایان کار، این امکان برای شما وجود دارد که با بیسکویت مورد علاقه خودتان روی دسر را تزیین کنید.

تهیه لایه بالایی این مورد از برترین دسرهای بیسکویتی دنیا نیز شامل یکسری مراحل است که باید به ترتیب انجام شوند. در ابتدا، ظرفی را بردارید و در درون آن پودر کرم کارامل، آب و قهوه فوری بریزید و با یکدیگر میکس نمایید. سپس، این مخلوط را بر روی حرارت بگذارید. برای یکدست شدن و حل کامل این مواد، باید آن را هم بزنید و چیزی حدود یک دقیقه آن را بجوشانید. سپس، این مواد را کنار بگذارید تا کمی از داغی آن کاسته گردد. در نهایت، با استفاده از یک ملاقه کوچک یا قاشق اندازهی از مواد را بردارید و بر روی بیسکویت ها و دسر بریزید. آخرین مرحله این است که دسر را در درون یخچال بگذارید تا کمی سفت گردد.

دسر نانایمو

این مورد از معروف ترین دسرهای بیسکویتی دنیا به کشور کانادا متعلق بوده و نام آن نیز برگرفته شده از یک شهر ساحلی در این کشور است. نانایمو از سه لایه تشکیل شده و آن را با عنوان دسر شکلاتی نانایمو بار نیز می شناسند. برای آماده کردن این دسر خوشمزه، شما به موادی همانند شکلات تلخ، گردوی خرد شده، روغن مایع، پودر نارگیل، شکر، خامه، پودر کاکائو، کاسترد و تخم مرغ احتیاج دارید.

برای ایجاد لایه پایین، ابتدا باید با استفاده از یک لایه کاغذ روغنی کف ظرف را بپوشانید. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که ارتفاع لایه روغنی باید از ارتفاع ظرف کمی بالاتر باشد. در مرحله بعد، باید کره را با استفاده از روش بن ماری ذوب نمایید و به آن پودر کاکائو و شکر را اضافه کنید. برای یکدست کردن مواد نیز باید در همان حال که مخلوط را هم می زنید، تخم مرغ را هم به آن بیفزایید. پس از آن، بیسکویت پودر شده، پودر نارگیل و پودر گردو را به ترکیب افزوده و هم بزنید. در نهایت، قالبی را برداشته و مواد را در کف آن بریزید و چیزی حدود 20 دقیقه در فریزر گذاشته تا سفت گردد.

در مرحله میانی این مورد از معروف ترین دسرهای بیسکویتی دنیا، باید کره را بقدری هم بزنید که حسابی نرم گردد. پس از آن، موادی همانند پودر شکر، خامه و کاستارد را به مواد اضافه و میکس نمایید. در این مرحله، باید مواد میکس شده را روی لایه قبلی بریزید و آن را چیزی حدود 20 دقیقه در فریزر بگذارید. جهت تهیه لایه بالایی نیز ابتدا باید روغن مایع را به شکلات تلخ ذوب شده بیفزاید. گفتنی است که ذوب شکلات تلخ باید به روش بن ماری انجام می گردد. پس از آن، کمی منتظر بمانید تا مواد خنک گردد. سپس، آن را به مواد قبلی اضافه کنید. در نهایت، سطح مواد را صاف کرده و چیزی حدود 20 دقیقه در درون یخچال قرار دهید.

تیرامیسو

این دسر که متعلق به کشور ایتالیا است، در دنیا هواداران کثیری دارد. مواد لازم برای تهیه این دسر خوشمزه عبارتند از بیسکویت لیدی فینگر، قهوه، شکلات تیره رنگ شده، شکر، پنیر ماسکارپونه، تخم مرغ و پودر کاکائو. برای تهیه تیرامیسو، ابتدا باید قهوه را دم کنید و بگذارید تا کمی خنک گردد. سپس، سفیده تخم مرغ را مجزا کرده و حسابی هم بزنید تا پف کند. قند را به زرده تخم مرغ افزوده، هم بزنید و پنیر ماسکارپونه را به این ترکیب اضافه کنید. بعد از آن، به آرامی سفیده تخم مرغ هم زده را به مواد قبلی بیفزایید.

در مرحله بعد، ظرف مورد نظر خود را بردارید و یک لایه از بیسکویت لیدی فینگر را در کف آن بریزید. سپس، بر روی بیسکویت ها باید لایه ای از مواد تهیه شده را اضافه کنید. علاوه بر آن، اندازهی شکلات رنده شده را نیز بر روی آن بریزید و این کار را تا زمانی ادامه دهید تا بیسکویت ها و مواد تمام گردد. در نهایت، به دسر تیرامیسو اندازهی پودر کاکائو اضافه کرده و آن را در داخل یخچال قرار دهید.

دسر با بیسکویت پتی بور و موز

مواد مورد احتیاج برای تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و موز عبارتند از وانیل، آرد، پودر کاکائو، تخم مرغ، شکر، بیسکویت پتی بور، شیر و موز حلقه شده. روش ساده برای تهیه این دسر این است که ابتدا مخلوطی از وانیل، تخم مرغ، شکر، شیر، آرد و پودر کاکائو را آماده کرده و حسابی هم بزنید. سپس، باید این مواد را بر روی حرارت قرار داده و پشت سر هم آن را هم بزنید تا ماده قوام پیدا کند. پس از آن، این مواد را کنار گذاشته تا کمی سرد گردد. در مرحله بعد، ظرفی را بردارید و لایه ای از پتی بور را در درون آن بچینید. سپس، موادی را که آماده کرده اید، بر روی آن بریزید. این مرحله را چندین بار تکرار کنید. پایان، می توانید از حلقه های موز برای تزیین روی دسر استفاده نمایید.

منبع: همگردی

به "با شماری از خوشمزه ترین دسرهای بیسکویتی دنیا آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از خوشمزه ترین دسرهای بیسکویتی دنیا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید