ناراحتی های شکم ناشی از استرس

به گزارش وبلاگ گیت، مشکل شکم و یا معده اخیر شما ممکن است به خاطر استرس طاقت فرسا در منزل و یا محل کار باشد. مقاله زیر را بخوانید تا بدانید چگونه ناراحتی های شکم از استرس ناشی می شوند و یا به وسیله استرس تحریک می شوند و شما چه کاری

ناراحتی های شکم ناشی از استرس

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

مشکل شکم و یا معده اخیر شما ممکن است به خاطر استرس طاقت فرسا در منزل و یا محل کار باشد. مقاله زیر را بخوانید تا بدانید چگونه ناراحتی های شکم از استرس ناشی می شوند و یا به وسیله استرس تحریک می شوند و شما چه کاری می توانید انجام دهید تا این ناراحتی را کنترل بکنید.

حس دلشوره و عصبانیت قبل از انجام کاری داشتن، ممکن است فقط صنعت بدیعی و یا استعاره نباشد. اگر شما تحت استرس خیلی زیادی بوده اید احتمالش هست که از بعضی ناراحتی های شکمی رنج ببرید. بیماری های زیر ممکن است با استرس در ارتباط باشند.

سندروم روده تحریک پذیر (IBS) :

سندروم روده تحریک پذیر یک بیماری چتری است که شامل انواعی از بیماری ها، تحت قلمرو و چتر خود است. دانشمندان می گویند که وقتی فرد استرس زده است مغز برنامه ریزی می گردد که بعضی هورمون ها و مواد شیمیایی را آزاد کند. وقتی این هورمون ها وارد بخش گوارشی فرد می شوند موجب مشکل می شوند. این بیماری شاید با افزایش و یا کاهش انقباضات روده ها شناخته گردد. در مواردی که در انقباضات روده، افزایش وجود دارد شما ممکن است از اسهال و یا درد شکم رنج ببرید. از طرف دیگر اگر کاهشی در انقباضات روده ها وجود داشته باشد ممکن است منجر به یبوست گردد. افزایش و یا کاهش در حرکت روده ها بر سیستم گوارشی تأثیر می گذارد و موجب ناراحتی شکم می گردد. در نتیجه می بینیم که IBS می تواند موجب افزایش در سرعت عبور مواد زائد در طول روده ها و یا کاهش سرعت عبور مواد زائد گردد.

معده عصبی :

به طور نرمال وقتی تست های تشخیص از شناسایی علت ویژه برای بیماری مربوط به شکم، ناتوان می مانند و شکست می خورند بیماری به اسم معده عصبی شناخته می گردد. وقتی هیچ علت پذیرفتنی برای بیماری مربوط به شکم وجود ندارد عموماً تصور می گردد که علت آن معده عصبی است. این بیماری منبع ناراحتی های شکم ناشی از استرس است. یک معده عصبی همچون سندروم روده تحریک پذیر از استرس ناشی می گردد. این موضوع شاید به این علت است که وقتی شما استرس زده می شوید مغز اسید خیلی زیادی را به درون معده تان آزاد می نماید. معده عصبی ممکن است علت هر بیماری مربوط به شکم نظیر سیری شکم، نفخ، آروغ و باد شکم، برگشت اسید، تهوع و استفراغ و سوزش معده باشد.

زخم معده :

در کنار سندروم روده تحریک پذیر و معده عصبی ممکن است تعدادی از بیماری های دیگر مربوط به شکم وجود داشته باشند که از اضطراب ناشی شوند. یکی از رایج ترین بیماری های ناشی از استرس، زخم معده است. زخم معده، التهاب معده به خاطر آزاد شدن افراطی و بی رویه هیدرو کلریک اسید در بدن است. اگرچه هیدرو کلریک اسید به میزان خیلی کم در بدن وجود دارد اما حتی کمترین افزایش آن می تواند موجب مشکل گردد. گفته می گردد که اگرچه بیماری روده ملتهب (IBD) مستقیماً از استرس ناشی نمی گردد اما مورد IBD که از قبل وجود داشته، می تواند به خاطر استرس بدتر گردد.

چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر ناراحتی های شکم شما واقعاً از استرس ناشی شده اند من فکر می کنم منطقی ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که استرس خود را کاهش دهید. بنابراین چگونه این کار را انجام دهید؟ استرس می تواند به طور موثر به روش های متعددی کنترل گردد. رایج ترین روش، شرکت در بعضی فعالیت های استرس زدا است. بعضی تفریح ها را پیدا کنید که به شما یاری می نمایند استرس خود را کاهش دهید. روش دیگر استفاده از درمان تمدد اعصاب است. شما می توانید یوگا و تکنیک های تعمق و یا مدیتیشن را برای آرامش فکر خود انتخاب کنید. شما حتی می توانید ورزش های سبک را در خانه انجام دهید تا انرژی خود را تجدید کنید.

کار دیگری که شما می توانید انجام دهید این است که درمان شناختی اصلاحی را دریافت کنید که به شما یاری می نماید با استرس بهتر مقابله کنید. شما هم چنین باید یاد بگیرید که مسئولیت های خود را اولویت بندی بکنید و فقط میزان کاری را برعهده بگیرید که توانایی اداره کردن و انجام آن را دارید. اگر شرایط بدتر است سعی کنید مشاوره بگیرید که قطعاً به شما یاری خواهد نمود با مسائل خود بهتر مقابله بکنید.

بنابراین، حال شما در خصوص ناراحتی های شکم ناشی از استرس و این که چگونه آنها را درمان کنید اطلاع دارید. بعد از خواندن این مقاله احتمالاً شما می دانید که چیزی به غیر از خوردن یک لقمه پیتزای اضافی وجود دارد که موجب ناراحتی شکم و یا معده شما می گردد!

تذکر : اطلاعاتی که در این مقاله گردآوری شده صرفاً برای آموزش خواننده است. هدف و قصد آن جایگزینی با توصیه متخصص پزشکی نیست.

منبع: راسخون

به "ناراحتی های شکم ناشی از استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناراحتی های شکم ناشی از استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید