نوشیدن شکلات داغ ریفلاکس می آرود

به گزارش وبلاگ گیت، مصرف شکلات برای افرادی که مشکل ریفلاکس (بازگشت غذا از معده به مری دارند) و حس ترش کردن به آنها دست می دهد، مناسب نیست. این نظریه هم در خصوص خود شکلات و هم در خصوص محصولاتی که در آنها شکلات به کار رفته، صادق است؛ زیرا شکلات سبب باز شدن دریچه یا اسفنکتر بین مری و معده شده و ریفلاکس را به شدت

نوشیدن شکلات داغ ریفلاکس می آرود

نوشیدن شکلات داغ ریفلاکس می آرود

نویسنده:دکتر ناصر ابراهیمی دریانی، فوق تخصص بیماری های گوارشی

مصرف شکلات برای افرادی که مشکل ریفلاکس (بازگشت غذا از معده به مری دارند) و حس ترش کردن به آنها دست می دهد، مناسب نیست. این نظریه هم در خصوص خود شکلات و هم در خصوص محصولاتی که در آنها شکلات به کار رفته، صادق است؛ زیرا شکلات سبب باز شدن دریچه یا اسفنکتر بین مری و معده شده و ریفلاکس را به شدت تشدید می نماید. به همین دلیل مصرف آن به افرادی که مشکل معده دارند، توصیه نمی گردد. مشکل دیگر مصرف زیاد و غلیظ این نوشیدنی، ایجاد یبوست در افراد است؛ به خصوص اگر مصرف میوه و سبزی هم ناکافی باشد. شکلات در عین حال فوایدی هم دارد.

امروزه ثابت شده که مصرف شکلات های سیاه یا تلخ برای سلامت قلب مفید است و خطر ایجاد تصلب شرایین یا گرفتگی عروق را کمتر می نماید؛ زیرا کلسترول خون را تنظیم و از التهاب و نابودی سلول ها جلوگیری می نماید. البته متخصصان تغذیه و رژیم درمانی می گویند مصرف بیش از حد شکلات می تواند خطرناک باشد و تنها توصیه به مصرف شکلات، خوردن یک یا 2 بار در هفته آن است. به علاوه، مطالعات نشان داده اند که مصرف بی رویه این شکلات ها سبب اعتیاد به آنها می گردد. در چنین شرایطی، در صورت در دسترس نبودن این شکلات ها، فرد معتاد احساس خستگی و افسردگی خواهد نمود.

از طرفی مصرف شکلات زیاد می تواند به افزایش وزن منجر گردد و همین افزایش وزن مسائل عدیده ای را برای فرد ایجاد خواهد نمود. یکی دیگر از مضرات استفاده از هات چاکلت ها یا شکلات های داغ باقی ماندن شکلات روی دندان ها و تسریع فرایند فساد در آنهاست. بعلاوه خوردن شکلات زیاد می تواند مانعی در رسیدن مواد غذایی مفید به بدن باشد پس بهتر است به جای شکلات از غذاها و میان وعده های مفیدتری استفاده گردد و خوردن آن را تنها به یک گزینه برای ایجاد تنوع تبدیل کرد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "نوشیدن شکلات داغ ریفلاکس می آرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدن شکلات داغ ریفلاکس می آرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید